آخرین وضعیت پروژه‌ها و پالایشگاه بیدبلند از زبان استاندار

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استاندار خوزستان از نهالکاری ۲۸ هزار هکتار از زمین های این استان برای کاهش ریزگردها خبر داد و گفت: علاوه بر اقداماتی از جمله نهالکاری اقدامات پیشگیرانه ای برای مرطوب‌سازی تالاب منصوریه و شریفیه نیز انجام داده ایم.

غلامرضا شریعتی با اشاره به  تسریع در روند طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی استان گفت: ۲۹۶ هزار هکتار از زمین‌های استان  را با مدرن سازی کشاورزی اصلاح کردیم و زهکش‌های مختلف انجام شده است و با  این اقدام هم بهره‌وری و مدیریت آبو  هم شوری زمین اصلاح شده ضمن اینکه میزان تولیدات کشاورزی نیز بالا رفته است.

استاندار خوزستان با اشاره به احیای رودخانه کارون توسط دولت تدبیر و امید گفت: با قوانین سختگیرانه دولت و تشدید نظارت خوشبخاتنه از ورود پساب‌های صنعتی و کشاورزی به این رودخانه جلوگیری شده است.

شریعتی با اشاره به مراحل پایانی ساخت فاضلاب‌های شهری در شرق استان  اهواز گفت: مراحل فاینانس تصفیه‌خانه فاضلاب  غرب اهواز نیز در حال سپری شدن و اتمام است.

وی در پایان در خصوص آخرین وضعیت تکمیل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس نیز گفت: امیدواریم تا سال آینده این پروژه مورد بهره‌برداری قرار گیرد. این پروژه هم زیست محیطی و هم اقتصادی است و برکات زیادی برای استان خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.