پس از کشاورزی، آبزیان خوزستان هم نابود شده اند!

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: استراتژی مدونی در عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در خوزستان نیست، و این وزارت، کشاورزی را به‌طور کل در استان رها کرده است.

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد  صبح امروز در گفت‌وگو با  فارس اظهار کرد: استراتژی مدونی در عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در خوزستان نیست، و این وزارت، کشاورزی را به‌طور کل در استان رها کرده است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف در حوزه کشاورزی از قبیل باغبانی، آبزی پری، دام‌پروری و طیور گفت: در بخش آبزی‌پروری از انواع ماهیان سرد آبی، گرم آبی، تالابی و دریایی گرفته تا میگو و… در خوزستان در حال انقراض است و زندگی صیادان تحت تأثیر آن قرارگرفته است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی افزود: این در حالی است که هیچ‌گونه برنامه حمایتی از سوی جهاد کشاورزی استان صورت نمی‌گیرد؛ در حاشیه خلیج‌فارس نیز در بحث صید همه کشورهای حوزه خلیج‌فارس رقیب ما هستند و صید برای خوزستانی‌ها کم شده است.

ناصری نژاد با اشاره به نابودی نخیلات جنوب گفت: ما سالهاست تلف شدن نخیلات را پیش‌بینی و به مسئولان تذکر داده بودیم، و گفتیم چنانچه دبی آب رودخانه کم شود آب دریا پیشروی کرده و سبب شوری آب می‌شود.

وی در توضیح عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان در بحرانی که برای نخیلات به وجود آمده بود، گفت: جهاد کشاورزی استان فقط برای اینکه بگوید پای‌کار هستیم به کمک آمد و تنها کاری که انجام داد، لایروبی نهری که برای آبیاری پیش‌بینی‌شده بود را انجام داد.

وی افزود: پیش از ورود جهاد کشاورزی، سپاه، شرکت نیشکر و مناطق نفت‌خیز جنوب نیز برای لایروبی نهر کمک کرده بودند.

ناصری نژاد با اشاره به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری بیان کرد: این طرح یکی از کارهایی است که دولت روحانی خیلی روی آن مانور داده و دولت پایان آن را بدون خروجی اعلام کرده بود؛ فاز دوم نیز باگذشت یک سال‌ اندی از دولت جدید هنوز آغاز نشده است.

وی افزود: زمانی بحث عدم تخصیص آب توسط وزارت نیرو را مطرح می‌کردند، اکنون ۶ ماه از تخصیص آب توسط وزارت نیرو گذشته اما فاز دوم همچنان آغاز نشده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت کشاورزی در استان به شکل عام عنوان کرد: عملکرد جهاد کشاورزی خوزستان در حد استان نیست و به نظر می‌رسد مسئولان از ظرفیت‌های کشاورزی استان غافل هستند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.