در کارگروه زیربنایی خوزستان؛ احداث نیروگاه برق و کارخانه جدید فولاد در خوزستان تصویب شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت:کارگروه زیربنایی خوزستان احداث یک نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق ، و همچنین کارخانه جدید فولاد را در این استان تصویب کرد.

فرامند هاشمی زاده افزود:این کارگروه با ایجاد نیروگاه برق سیکل ترکیبی با ۴۸۰ مگابات برق توسط بخش خصوصی در منطقه غیزانیه از توابع شهرستان اهواز موافقت کرد.
وی گفت: این کارگروه همچنین با احداث طرح کارخانه فولاد اخگر به عنوان یکی از طرح های مهم و زیربنایی خوزستان، در کنار فولاد شادگان موافقت کرد.
وی ادامه داد:کارگروه امور زیربنایی خوزستان به دلیل اهمیت فوق العاده آن و در جهت کمک به رونق اقتصادی و ایجاد پروژه های مورد نیاز در خوزستان هر هفته تشکیل می شود.
هاشمی زاده افزود: ایجاد واحدهای صنعتی، راه اندازی بخش های خدمات رفاهی، گسترش فعالیت های کشاورزی و گردشگری نیاز به مصوبه این کارگروه دارند.
وی ادامه داد: طرح های متقاضی پس از تصویب در این کارگروه، در نهایت شورای برنامه ریزی خوزستان نسبت به موافقت نهایی با آنها بررسی مجدد می شوند.
 بررسی طرح جامع کوت عبدا…
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان همچنین با بیان اینکه طرح جامع کوت عبدا… مرکز شهرستان کارون در این کارگروه در حال بررسی است، گفت: این طرح پس از تکمیل و بروز رسانی به منظور تصمیم گیری به شورای برنامه ریزی خوزستان برای تصویب ارسال خواهد شد.
وی در ادامه به موضوع بررسی حد نصاب زمین های مورد تقاضا برای اخذ گواهی تخصیص و تغییر کاربری در خارج از محدوده و حریم شهرهای خوزستان اشاره کرد و افزود: طبق مصوبه هیات وزیران مقرر شد تمامی دستگاه های متولی صادر کننده موافقت اصولی برای طرح های حوزه کاری خود، حد نصاب زمین مورد نیاز خود را مشخص و به کارگروه امور زیربنایی اعلام کنند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.