جوانان خوزستانی : قانون منع بکارگیری بازنشستگان اجرا شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: تعدادی از جوانان خوزستانی در راستای حمایت از کمپین ‘نوبت جوانان’ طی نامه ای از استاندار خوزستان خواستار اجرای جدی قانون منع بکارگیری نیروهای بازنشسته در دستگاه های اجرایی شدند.

به گزارش عصرجنوب به نقل از ایرنا، در بخشی از نامه جمعی از جوانان استان خطاب به غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان که در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته ، آمده است: یکی از اصلی ترین شعارهای دولت فرصت دادن به جوانان این مرز و بوم بوده و رییس جمهوری توانست با تکیه بر شعارهای جوان پسندانه در دو دوره انتخابات پیروز شود.
جوانان خوزستانی در نامه خود خطاب به استاندار خوزستان با اشاره به تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مجلس و شورای نگهبان، یادآور شدند: ما جمعی از جوانان استان وظیفه خود می دانیم پیگیر اجرایی شدن این مصوبه در استان شویم و از آن جایی که فکر می کنیم شما، خود نیز طرفدار این جوان گرایی هستید، مطالبات خود را خدمت جنابعالی به عنوان عالی ترین مقام دولت در استان ارائه می کنیم.
بخش دیگری از این نامه با تاکید بر لزوم روند جوان سازی مدیریت کشور و کادرسازی برای آینده با توجه به اصل شایسته سالاری و علم مدیریت حاکی است: تنها راه موجود، ورود جوانان شایسته به مناصب مدیریتی و قرار گرفتن مدیران باتجربه دیروز در کنار این جوانان است تا از آسیب های احتمالی کمبود تجربه جوانان جلوگیری شود.
این جوانان خوزستانی در این نامه پنج راهکار را برای سرعت بخشیدن به حرکت کشور و جبران کم کاری ها به ویژه در حوزه جوانان پیشنهاد داده و خواستار پیگیری اجرای کامل و دقیق قانون منع به کارگیری بازنشستگان، مصوب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی، در تمام مناصب مدیریتی استان تا پایان سه ماه و جلوگیری از انحراف و بی اثر کردن این قانون شده اند.
در ادامه این نامه انتصاب سی درصد (بیش از ۴۰ تن) از جوانان شایسته (زیر ۴۰ سال) در طی سه ماه آتی در حوزه های زیرمجموعه استانداری (معاونین استاندار، مدیران کل استانداری، فرمانداران، معاونین فرمانداران و بخشدارها) پیشنهاد شده و همچنین بر موضوع پیگیری انتصاب سی درصد از جوانان شایسته (زیر ۴۰ سال) در طی سه ماه آتی در دستگاههای اجرایی استان (در سطح مدیران کل، معاونین و رؤسای ادارات شهرستان ها) و کاهش ۱۰ سال میانگین سنی مدیران دستگاههای اجرایی استان در طول یک سال آینده، تاکید شده است .
پیگیری استخدام جوانان بومی به منظور جایگزینی با افراد بازنشسته شده دستگاه های اجرایی نیز از دیگر پیشنهادات این جمع از جوانان خوزستانی خطاب به استاندار عنوان شده و در ادامه این نوشته آمده است: بر همین اساس پیشنهاد می شود دستگاه های اجرایی استان نسبت به رفع دغدغه های عنوان شده بخصوص در زمینه انتصابات صورت گرفته به صورت ماهانه به رسانه ها و افکار عمومی گزارش ارائه کنند.
همچنین بخش پایانی این نامه یادآور شد: منظور از مدیران جوان در این نامه، نه آقازاده ها و نه افراد نالایق متکی بر روابط، بلکه جوانان تحصیل کرده، شایسته و متخصص هستند که می توانند گوشی شنوا برای شنیدن انتقادات مردم و پیگیر مطالبات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ملت باشند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.