بیش از ۲۴۲ شی تاریخی قاچاق در خوزستان کشف شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری خوزستان گفت: بیش از ۲۴۲ شی تاریخی قاچاق از ابتدای امسال تاکنون در استان خوزستان کشف شده است.

سرهنگ پاسدار حسین بهداروند روز یکشنبه افزود: این اشیای تاریخی در ۲۰ پایگاه حفاظتی که سه اثر جهانی، ۹۲۷ اثر ملی، پنج موزه باستانی، ۱۵ هزار هکتار محوطه، تپه و ابنیه را تحت پوشش دارند، کشف شده اند.
وی گفت: انهدام هشت باند و ۵۴ حفار غیرمجاز، کشف و ضبط ۱۶ مورد انواع فلزات و توقیف ۱۴ خودرو توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در ۶ ماه گذشته انجام شده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار امیدواری کرد نیروهای این یگان با خدمت رسانی مناسب زمینه های حفاظت و پاسداری از میراث تاریخی و فرهنگی این استان را فراهم آورند.
وی از همه فرماندهان و نیروهای تحت امر که در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی استان خوزستان تلاش، مجاهدت و همکاری دارند، تشکر و قدردانی کرد.
حدود ۹۲۷ اثر تاریخی در استان خوزستان وجود دارد که سه اثر از این تعداد شامل آبشارهای شوشتر، زیگورات و قلعه تاریخی شوش ثبت جهانی هستند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.