مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان: انتشار اخبارمنفی از خوزستان مانع‌جذب سرمایه‌گذارمی‌شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: با شیوه بیان مشکلات خوزستان در سطح جامعه مخالف هستم و با این روش نباید منتظر حضور سرمایه گذاران در این استان باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: با شیوه بیان مشکلات خوزستان در سطح جامعه مخالف هستم و با این روش نباید منتظر حضور سرمایه گذاران در این استان باشیم.
علیرضا ایزدی گفت: خوزستان دارای مشکلات و معضلاتی همچون مشکلات محیط زیستی و غیره است که منکر آنها نیستم اما بر این باور هستم شیوه پیگیری آنها در خوزستان درست نیست.
ایزدی افزود: شیوه پیگیری مشکلات نباید به گونه ای باشد که در اذهان عمومی جامعه تاثیر منفی بگذارد چون به نظر می رسد چنین شیوه ای، تاثیرگذاری بدی برجای خواهد گذاشت؛ این امر باعث شده که هیچ سرمایه گذاری میل به سرمایه گزاری در خوزستان نداشته باشد که این موضوع دردناک است.
وی توضیح داد: باید حتما نسبت به این موضوع بازنگری انجام شود در غیر این صورت اگر سرمایه گذار نباشد، نیاز و فضای عرضه و تقاضا ایجاد نشود و اشتغال صورت نگیرد دچار مشکل می شویم و چالش های بیشتری را در آینده خواهیم داشت.
ایزدی اظهار کرد: از وقتی به خوزستان آمدم به رغم اختلاف نظری که بین من و برخی وجود دارد، بدون توجه به حاشیه ها سعی کردم کار خودم را انجام دهم. این روزها برنامه ای تحت عنوان ۲۰۱۸  در همدان در حال اجرا است که بسیاری خوشحال نشسته و با آن عکس یادگاری گرفتند؛ این برنامه ماحصل کاری است که با افتخار و بدون ادعا می گویم سال های ۸۴ آن را شروع کردیم و امروز نتیجه آن را می بینیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه با تجربه ای که در دیگر استان ها داشتم احتمالا باید با شرایط بدتر و حادتری در خوزستان کار کنم افزود: از طرفی عنوان می شود چرا به سمت هتل سازی پیش نمی رویم و از طرفی کاری می کنیم که سرمایه گذار فراری باشد. اگر کسی پول داشته باشد به جای خوزستان در استان های دیگر مثل گیلان، یزد، قزوین، زنجان و…سرمایه گذاری می کند و خوزستان شاید انتخاب ۲۵ یا ۲۶ آن برای سرمایه گذاری است.
وی گفت: نباید همه نقدهای خود را به سطح جامعه برسانیم. ما بدون اینکه مخاطب را در نظر بگیریم مطلبی را در رسانه ها منتشر می کنیم و نتیجه و تبعات آن را بررسی نمی کنیم. ما آموزش درست نداشتیم و یک مرتبه در سطح جامعه خبرهای منفی منتشر می کنیم. وقتی پیرزن ۷۰ ساله در یک استان دیگر از من می پرسد واقعیت دارد در اهواز چراغ های راهنما از گرما ذوب شدند، اوج نگاه منفی به خوزستان را باید سنجید.
ساختن تصویری نو از خوزستان
ایزدی افزود: با این شرایط سرمایه گذار به خوزستان وارد نمی شود. در این مدت با این نگاه فعالیت کردیم؛ ضمن اینکه همیشه نیم نگاهی به صنایع دستی داریم و در حال خانه تکانی هایی نیز هستم. مرمت و زیرساخت هایی را در دستور کار و فعالیت داریم و نزدیک به ۸۰ پروژه خرد و کلان را در نقاط مختلف ایذه، اهواز و آبادان و …پیگیری می کنیم. به نظرم این روند اگر ادامه پیدا کند ظرف دو سال آینده خوزستان با یک تغییر نگاه مواجه و فضا بهتر می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: خوشبختانه در جشنواره ارومیه از استان های برتر شناخته شدیم. در هفته دولت در اهواز نیز سعی کردیم به بهترین شکل حضور داشته باشیم هر چند که مسئولان یک تشکر ساده از ما نکردند ولی ما برای زنده باد و مرده باد کسی کار نمی کنیم.
ایزدی اظهار کرد: در هفته دولت خیلی خوب بود و نگاه ها را عوض کرد. در کیش خیلی خوب مشارکت کردیم و غرفه ما در این نمایشگاه خیلی برجسته بود. در نمایشگاه «شهر گردشگر» و نمایشگاه صنایع دستی تهران بیشترین فروش را هنرمندان ما داشتند.
وی توضیح داد: در جشنواره چهار سوق در برج میلاد تهران در شب اول با قدرت شرکت کردیم و جز ۹ استان برتر شدیم و به همین خاطر اختتامیه را به ما واگذار شد.
ایزدی اظهار کرد: فضای بسیار خوبی بود و گروه میسان در جشنواره ملی به عنوان گروه برتر شناخته شد که ما آن را به عنوان سنبلی از خوزستان دانسته و به آن افتخار می کنیم. در مشهد نیز تنها غرفه ای که مجموعه مدیران سازمان رفتند نشستند و قهوه نوشیدند غرفه خوزستان بود. وضعیت خوبی داریم و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.
وی گفت: نتیجه  حضور در جشنواره ها، دیده شدن بیشتر و بهتر استان خوزستان و سعی بر ساختن تصویر نو در اذهان عمومی است و باید امیدوارانه برای رسیدن به این مهم تلاش کرد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.