توسعه اشتغال در خوزستان باید به صورت متوازن باشد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استاندار خوزستان با بیان اینکه تلاش می کنیم تا توازن منطقه‌ای در بحث اشتغال استان ایجاد کنیم، گفت: میزان بیکاری در شهرهای مختلف استان همگون نیست و بعضا نرخ بیکاری در برخی از شهرها دو برابر شهرهای دیگر است و در این راستا تلاش خواهیم کرد که توازنی را در بحث اشتغال در استان ایجاد کنیم.

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای اشتغال خوزستان که امروز ۱۵ شهریورماه با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یخ‌های مسیر ایجاد اشتغال در استان آب شده است و در این زمینه در استان خوزستان اقدامات در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه انتظار ما از بانک‌های استان در بحث پرداخت تسهیلات بیشتر از این است، ادامه داد: بانک‌ها نیز به نسبت کار را خوب پیش برده‌اند و باید این مسیر به همین شکل و به خوبی ادامه پیدا کند و در این زمینه از بانک‌ها نیز تشکر می کنم.

استاندار خوزستان با اشاره به بحث کارورزی تصریح کرد: در سال گذشته آنطور که باید پیش نرفت و ما از عملکرد در این بخش راضی نبودیم. امسال در یک یا دو ماه گذشته کار با سرعت خوبی پیش رفته است. در این خصوص انتظار دارم عقب ماندگی در حوزه کارورزی در استان خوزستان جبران شود.

شریعتی بیان کرد: باید سعی کنیم در جذب اعتبار و هزینه‌کرد آن در محلی که هدف استان را تامین می‌کند، دقت و تلاش بیشتری انجام دهیم. در این زمینه باید نظارت جدی داشته باشیم و باید از مزیت های استان در بحث‌های مختلف از جمله صادرات به عراق بهره ببریم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا توازن منطقه‌ای در بحث اشتغال استان ایجاد کنیم. میزان بیکاری در شهرهای مختلف استان همگون نیست و بعضا نرخ بیکاری در برخی از شهرها دو برابر شهرهای دیگر است و در این راستا تلاش خواهیم کرد که توازنی را در بحث اشتغال در استان ایجاد کنیم.

استاندار خوزستان گفت: در سال ۹۰ میزان نرخ بیکاری استان ۲۵٫۷ درصد و نرخ مشارکت ۳۵ درصد بود اما نرخ بیکاری در سال ۹۵ به ۱۴٫۳ درصد و نرخ مشارکت نیز به ۴۰٫۸ درصد رسید. در این زمینه نرخ بیکاری در استان بیش از ۱۱ درصد کاهش پیدا کرد و نرخ مشارکت نیز افزایش مناسبی در استان داشت.

شریعتی با اشاره به مشکلات گروه ملی فولاد ایران و نیشکر هفت تپه خاطرنشان کرد: در استان سعی شده است تا اشتغال موجود حفظ شود و در این زمینه اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است. در این زمینه مشکلات دو واحد اصلی که گروه ملی فولاد و نیشکر هفت تپه بودند با تلاشی که انجام گرفت، تا حدودی بهبود پیدا کرده است و تقریبا می‌توان گفت که مشکل خاصی وجود ندارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.