سرگردنه ای به نام ارشاد بندرماهشهر / وقتی گروه های هنری به بهانه دریافت مجوز تلکه میشوند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: با روی کار آمدن مدیریت جدید در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر روند اخذ مجوز توسط گروه های هنری تغییر اساسی پیدا کرده است.

این اداره برای صدور مجوز اجرای هر گونه برنامه هنری از متولیان آن مبالغ هنگفتی را مطالبه می‌کند، که در آخرین نوع این اقدام مسؤلان برگزاری جشن خیریه حمایت از کودکان اوتیسم را مجبور به پرداخت بخشی از بدهی این اداره در بازار کردند.

روابط عمومی مرکز توانبخشی اتیسم شکوفه ها در مصاحبه با خبرنگار خورنا اظهار کرد: جشنی برای حمایت از کودکان اوتیسم توسط مرکز توانبخشی شکوفه ها در بندرماهشهر برگزار شد.

وی ادامه داد: هر جشن نیازمند دریافت مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است لذا ما نیز برای دریافت مجوز از این اداره اقدام کردیم.

ابراهیم بویری افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر ماهشهر در قبال صدور مجوز از ما طلب هزینه کرد اما نوع پرداخت این هزینه را مشخص نکردند و عنوان کردند پس از صدور مجوز هزینه را بر اساس قوانین موجود باید پرداخت کنید.

بویراتی تصریح کرد: ما اطلاعی از قوانین اداره ارشاد نداشتیم اما قاعدتاً اگر هزینه‌ای باید طبق قانون پرداخت می‌شد باید آن را به حساب قانونی این اداره واریز می کردیم.

روابط عمومی این مرکز عنوان کرد: نیم ساعت قبل از آغاز جشن از طرف رئیس اداره ارشاد و مسئول انجمن موسیقی بندر ماهشهر با مسئول مرکز توانبخشی تماس گرفته شد و عنوان کردند که باید مبلغ ۸۰۰ هزار تومان به اداره ارشاد پرداخت کنید اما این مبلغ باید در بازار و بابت تسویه بخشی از خریدهای این اداره به یکی از مغازه داران در ناحیه صنعتی پرداخت شود.

وی ادامه داد: با چانه زنی این مبلغ به ۷۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و برای جلوگیری از تعطیلی جشن مبلغ را به حساب مغازه دار واریز کردیم که رسید آن هم موجود است.

بویراتی خاطرنشان کرد: دقیقا نمیدانیم این موضوع قانونی بوده یا اینکه تخلف است، از طریق فرمانداری بندرماهشهر موضوع را پیگیری کردیم و هنوز به نتیجه خاصی نرسیده ایم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.