نهال کاری در کانون های ریزگرد را ادامه خواهیم داد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: خوزستان سرزمینی است که به گردن تمام مردم ایران حق دارد و و همان گونه که مقام معظم رهبری نیز گفته اند مشکل ریزگردهای با حرف حل نمی شود و باید عمل کرد. مدیریت بانک نیز به فرموده ی مقام معظم رهبری لبیک گفته است و لذا ما امسال نیز این حرکت زیبا را ادامه خواهیم داد

صبح روز گذشته و در اقدامی متفاوت مراسم تقدیر از خبرنگاران در عرصه نهال کاری بانک مهر اقتصاد در اراضی فوق بحرانی خوزستان انجام برگزار شد.

مسعود حاتم وند مدیرکل بانک مهر اقتصاد خوزستان در این مراسم عنوان کرد: سال گذشته هزینه های چاپ سررسید بانک مهر اقتصاد در کل کشور به میزان حدودی یک میلیارد تومان به  ۱۸۰ هکتار از بحرانی ترین کانون های ریزگردها در خوزستان اختصاص یافت. عملیات اجرایی  کاشت حدود ۳۰ هزار ۶۰۰ اصله نهال کهور  در بهمن ماه ۹۷ آغاز و در اسفند ماه به پایان رسید.

حاتم وند گفت: بانک مهر اقتصاد در راستای فعالیت در مسائل زیست محیطی و وظیفه ای که در جهت رفاه مردم داشته، عملیات اجرای طرح نهال کاری را انجام داده است که امروز پس از حدود ۶ ماه شاهد رویش این نهال ها هستیم. قطعا با پایان فصل گرما و مساعد شد آب و هوا شاهد افزایش روند رشد  نهال ها  و متحول شدن چهره این اراضی خواهیم بود. ما به صورت مستقیم به امر نگهداری و ابیاری از نهال ها نظارت داریم و روزانه یک نفر ازنیروهای ما در عرصه نهال کاری حاضر است. می توان گفت بخشی از این سبزینگی ثمره دلسوزی، نظارت و پشتیبانی مستقیم ما بوده است.

مدیرکل بانک مهراقتصاد خوزستان با اشاره به مشکل کم آبی و شوری آب جهت آبیاری نهال ها در کانون ریزگردها، گفت: همکاری های مثبتی از سوی سپاه پاسداران و اداره حفاظت محیط زیست نیزدر این باره انجام شد. آب لازم برای این طریق از طریق کانال آب پتروشیمی تامین می شود و ما با توجه به حرارت بالای آب در ساعت گرم روز، با همکاری شرکت پتروشیمی سعی کردیم در ساعاتی که تبخیر و درجه حرارت آب کمتر است عملیات آبیاری را انجام دهیم.

وی ادامه داد: خوزستان سرزمینی است که به گردن تمام مردم ایران حق دارد و و همان گونه که مقام معظم رهبری نیز گفته اند مشکل ریزگردهای با حرف حل نمی شود و باید عمل کرد. مدیریت بانک نیز به فرموده ی مقام معظم رهبری لبیک گفته است و لذا ما امسال نیز این حرکت زیبا را ادامه خواهیم داد .

حاتم وند تصریح کرد: بانک مهر اقتصاد خوزستان نیز به صورت عملی و به عنوان بانک پیشتاز در زمینه جنگل کاری و صیانت از محیط زیست در حال خدمات رسانی و حل کردن بخشی از مشکل محیط زیستی مردم استان است. از دیگر اقدامات اجتماعی بانک مهر اقتصاد درخورستان  می توان  به آزادی چند تن از زندانیان مالی اشاره کرد که بخشی از آن به بوسیله بانک تامین و بخش بیشتر آن نیز به همت کارکنان خیر بانک مهر اقتصاد در خوزستان اهدا شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.