فدراسیون فوتبال مقصر حوادث شب گذشته اهواز

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: دیدار شب گذشته استقلال خوزستان با پرسپولیس حاشیه‌های زیادی داشت و در پی درگیری‌های مکرر هواداران دو تیم منجر به آسیب دیدن بیش از ۱۰ هوادار شد. ریشه این درگیری‌ها مربوط به فیلم منتشر شده پس از بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی بود که در هفته دوم رقابت‌های امسال برگزار شد.

فیلم توهین هواداران پرسپولیس به عرب‌های طرفدار فولاد در جریان آن بازی خیلی سریع دست به دست شد اما هیچ مقام رسمی درباره آن موضع نگرفت و برخی هم با نسبت دادن فیلم به بازی ۳ سال گذشته سعی در تکذیب آن داشتند. هرچند این تکذیب‌ها ثمری نداشت و فراخوان برای اعتراض به شعارهای نژادپرستانه توسط برخی از افراد منتشر شد.(فیلم توهین هواداران پرسپولیس به دلیل استفاده از کلمات رکیک قابل انتشار نیست).

هرچند در بازی شب گذشته تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه غدیر از ۱۰ هزار نفر فراتر نمی‌رفت و کسی انتظار اتفاقاتی به آن شور را نداشت اما درگیری بین هواداران چند بار بازی دو تیم را با وقفه رو به رو کرد و برانکو ایوانکوویج در نشست خبری پایان بازی اعلام کرد که به دلیل شرایط ملتهب سکوها تیمش در نیمه اول بدون دفاع راست و در نیمه دوم بدون دفاع چپ به میدان رفت. مربی کروات پرسپولیس درباره علت اتفاقات ورزشگاه غدیر گفت: شما بهتر از من می‌دانید داستان چیست و من هم گفتم که شرایط برای این بازی نرمال نبود.

چه کسانی مقصر اتفاقات ورزشگاه غدیر بودند؟

خبرنگاران و عکاسان حاضر در ورزشگاه
از سوت پایان بازی پرسپولیس – فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر تا سوت آغاز بازی استقلال خوزستان – پرسپولیس در هفته سوم روز زمان بود که رسانه‌ها درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی روشنگری کنند اما در این  ۱۴۴ ساعت هیچ خبرنگاری اتفاقات ورزشگاه آزادی را به بیرون نبرد تا این موضوع مبهم بماند که آیا در ورزشگاه آزادی اتفاقی افتاد یا خیر.

کمیته انضباطی؛ از ندیدن اتفاقات ورزشگاه آزادی تا ضرب‌العجل برای برخورد با خوزستانی‌ها
از زمانی که سوت پایان بازی پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان در ۱۲ مرداد زده شد تا ۱۸ مرداد که پرسپولیسی‌ها در اهواز به میدان رفتند کمیته انضباطی ۶ روز فرصت برای بررسی تخلفات و شعارهای نژادپرستانه هواداران پرسپولیس داشت اما در این ۶ روز که ۱۵ خبر از این کمیته در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شده، هیچ خبری درباره بازی پرسپولیس و فولاد وجود ندارد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در چهاردهم مردادماه یعنی دو روز پس از پایان هفته دوم اعلام می‌کند که هنوز گزارشی از رقابت‌های لیگ برتر به دستمان نرسیده اما شب گذشته بلافاصله پس از پایان بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس می‌گوید: به طور حتم پرونده ویژه ای با قید زمان درباره دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس در کمیته انضباطی تشکیل خواهد شد.

اسماعیل حسن‌زاده می‌افزاید: از ناظران محترم این مسابقه درخواست می کنم در اسرع وقت و با قید فوریت،گزارش ها را به کمیته انضباطی ارسال کنند تا ضمن اتخاذ تصمیم گیری های لازم،اقدام مقتضی صورت پذیرد.بر این اساس پرونده دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس در اولویت فعالیت های کمیته انضباطی در روزهای آتی قرار خواهد داشت. اگر در بررسی ها، به جمع بندی خاصی درباره حواشی این بازی برسیم، تصمیمات قاطع کمیته انضباطی اعمال می شود.

این قاطعیت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حالی است که موضوع شعارهای نژادپرستانه در بازی پرسپولیس فولاد که جزو خط قرمزهای فیفا محسوب می‌شود هنوز بررسی نشده و گویا اطلاعی از این موضوع ندارند.

حوادث ورزشگاه غدیر از قبل پیش بینی شده بود
سیامک نعمتی، بازیکن گلزن این روزهای پرسپولیس می‌گوید: وقتی وارد زمین شدیم انگار وارد میدان جنگ شده ایم و ما برای جنگ حاضر شده بودیم.

او ادامه می‌دهد: برخی دوستان کاری کردند که هواداران اهوازی و خوزستانی ناراحت باشند و به همین دلیل این اتفاقات تلخ رقم خورد. هواداران خوزستانی به دنبال انتقام اتفاقات بازی پرسپولیس – فولاد بودند اما نباید این انتقام را از ما بازیکنان می‌گرفتند.

این اتفاقات به ناتوانی کانون هواداران پرسپولیس بر می‌گردد
کاپیتان دوم پرسپولیس اما شفاف‌تر از سایر قرمزپوشان درباره ریشه حوادث ورزشگاه غدیر صحبت می‌کند، او می‌گوید: در بازی قبلی یکسری اتفاقات افتاد و به خاطر حرف و حدیث هایی که پیش از بازی رقم خورده بود، می دانستیم بازی سختی داریم ولی نه تا این حد.

حسین ماهینی با اشاره به سنگ پرانی هوادارانی که عصبانی از اتفاقات بازی با فولاد بودند، می‌افزاید: ما بازی را به خاطر همین موضوع با ۵ دقیقه تاخیر شروع کردیم و این اتفاقات برمی‌گردد به ناتوانی کانون هواداران که نقش اصلی این حادثه را رئیس این کانون برعهده دارد.

وی بیان می‌کند: به نظر من طرفداران واقعی پرسپولیس باید از پشت پرده این موضوعات باخبر شوند. ما تاکنون به‌خاطر شرایط پرسپولیس سکوت کردیم ولی امروز تمام بازیکنان به خاطر اتفاقاتی که منجر به از دست رفتن امتیازات شد، ناراحتند و مسلما نقش اصلی این ماجرا آقایی است که به اشتباه در سمت رئیس کانون هواداران قرار دارد.

هواداران فولاد از اتفاقات ورزشگاه آزادی ناراحت بودند
کمال کامیابی نیا دیگر بازیکن پرسپولیس هم درباره اتفاقات ورزشگاه غدیر می‌گوید: هواداران فولاد از برخورد تماشگران و لیدرهای پرسپولیس در بازی تهران ناراحت بودند و چیزی که مشخص است هواداران فولاد در این بازی به ورزشگاه آمده بودند تا انتقام بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ریشه اتفاقات ورزشگاه غدیر به حوادث پیشامده و شعارهایی است که در بازی پرسپولیس و فولاد از سوی هواداران تیم پایتخت سر داده شده بود اما چرا این اتفاقات با این حجم از شفافیت از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دیده نشده است؟ چرا پرسپولیسی‌ها که منتظر این اتفاق بودند قبل از آغاز بازی از هواداران خوزستانی عذرخواهی نکردند تا از اتفاقات پیشامده پیشگیری کنند؟

کم‌کاری کمیته انضباطی فوتبال و سکوت در برابر توهین‌های هواداران پرسپولیس علت اتفاقات شب گذشته ورزشگاه غدیر است و فدراسیون فوتبال خیلی زود باید به علت می‌پرداختند نه اینکه رئیس کمیته انضباطی پس از آسیب دیدن ۱۰ نفر در ورزشگاه غدیر به دنبال برخورد با معلول باشد. قطعاً این سنگ پراکنی به چهره فوتبال به دلیل تعلل مسئولان فدراسیون فوتبال رخ داد و حالا این بار خلوت بودن ورزشگاه مانع از رخ دادن اتفاقات بدتر از این نشد وگرنه باید منتظر اتفاقاتی به مراتب بدتر از این می‌بودیم.

گزارش از سید علیرضا شریفی – فارس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.