برای رفع شوری آب خوزستان دو طرح در دستور کار قرار دارد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: به منظور رفع شوری آب خوزستان دو طرح در دستور کار قرار گرفته است که در صدد هستیم در سریع ترین زمان ممکن این طرح ها را اجرایی کنیم.

کوشیار اعظم واقفی امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از آزمایشگاه کنترل کیفی و بهداشت آب و فاضلاب کشور، در خصوص جزئیات اجرای این دو طرح گفت: طرح انتقال آب یکی از طرح های مورد نیاز است که در نظر داریم آب را از طرح غدیر به مناطق مشکل دار انتقال دهیم.
وی افزود : همچنین در نظر داریم که با ایجاد موانع از ورود آب دریا به رودخانه های بهمنشیر و اروندرود جلوگیری کنیم.
مدیر نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کشور در مورد علت شور شدن آب مناطقی از این استان، اظهارکرد: در حالت عادی مشکلی در آب این مناطق وجود ندارد اما با پایین آمدن سطح آب رودخانه ها، آب شور دریا به سمت رودخانه حرکت می کند.
واقفی با بیان اینکه سیستم های تصفیه آب، برای حذف کدورت و عوامل بیولوژی بکار می رود و برای املاحی مثل شوری، این سیستم ها کاربرد ندارند، گفت: برطرف کردن املاحی مانند شوری، به سیستم آب شیرین کن نیاز دارد.
وی افزود: این طرح ها با سرعت اجرا می شود و تا دو هفته دیگر شوری آب این مناطق تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.
مدیر نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کشور، دلیل تغییر طعم آب اصفهان را نیز تغییر منبع آب و اضافه شدن منابع زیرزمینی دانست و گفت: از نظر بهداشتی هیچ مشکلی در آب أصفهان وجود ندارد.
وی افزود: هر کدام از ما در منطقه ای که زندگی می کنیم به طعم آب آن منطقه عادت کرده ایم به بیان بهتر آب دارای املاح است که اگر این املاح وجود نداشته باشد، مانند آب مقطر می شود که از نظر طعم قابل شرب نیست.
مدیر نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کشور، اظهار کرد: زمانی که به آب ِ با املاح کم عادت می کنیم اگر به منطقه ای دیگر سفر کنید که املاح بیشتری داشته باشد، متوجه می شوید که طعم آب تغییر می کند.
واقفی افزود: در شهر اصفهان این تغییر رخ داده چراکه منبع آب اصفهان همیشه زاینده رود بوده است که املاح کمی دارد اما اکنون بخاطر مشکل کم آبی، بخشی از آب مورد نیاز از چاه ها تامین می شود.
وی با تاکید بر اینکه این چاه ها قبل از اینکه وارد شبکه شوند چندین بار مورد آزمایش قرار می گیرند، گفت: املاح آب چاه ها بیشتر از آب سد زاینده رود تخمین زده می شود و به همین دلیل مردم احساس می کنند طعم آب متفاوت شده است.
اعظم واقفی از سلامت آب چاه های مورد استفاده اطمینان داد و اظهار کرد: آب شهر اصفهان از نظر طعم تغییر کرده اما هیچ مشکل بهداشتی برای سلامت مردم ندارد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.