در سال گذشته ۵۷۷ نفر در تصادفات جاده ای استان خوزستان فوت شدند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:  در سال گذشته ۵۷۷ نفر در تصادفات جاده ای استان خوزستان فوت شدند که از این تعداد ۲۴درصد مربوط به موتورسواران و ۶/۱۱درصد مربوط به عابران پیاده بوده است.
غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اعلام این خبر گفت : موتورسواران و عابران پیاده از آسیب پذیرترین کاربران جاده هستند که همواره حدود یک سوم تلفات جاده ای را به خود اختصاص می دهند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان داشت: از مجموع تلفات در سال ۹۶ تعداد ۳۷۹ نفر، معادل ۶۶ درصد دارای تحصیلات راهنمایی و کمتر بوده اند و با توجه به اینکه بیش از ۷۱ درصداز این افراد در اثر ضربه وارد شده به سر فوت میشوند، لزوم فرهنگ سازی، آموزش و ارتقای ایمنی در این حوزه امری ضروری است.
غلامعباس بهرامی نیا خاطرنشان کرد : ۵/۴۲ درصد از تلفات بین ۲۰ تا ۴۰ ساله بوده و با توجه به نقش عامل سرعت در وقوع تصادفات مؤید ریسک بالای رانندگی در بین جوانان و رانندگی تهاجمی آنان می باشد، وی همچنین عنوان کرد کمتر از یک درصد از تلفات مربوط به ناوگان عمومی مسافربری و ۲/۴ درصد از فوت شدگان نیز مربوط به ناوگان عمومی باربری می باشد و ۹۵ درصد از متوفیان در تصادفات خودروی شخصی بوده است.
بهرامی نیا در ادامه افزود: مقایسه تلفات در دو سال اخیر نشان می دهد آمار فوت شدگان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ در حوزه عابران پیاده ۳ درصد، در حوزه موتورسواران ۱۰ درصد، در حوزه دانش آموزان مدارس ۱۲ درصد و تلفات ناوگان مسافربری بیش از ۵۷ درصد کاهش داشته است.شایان ذکر است مجموع تلفات جاده ای سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ به میزان ۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.