مشاهده ۶۴ مورد ابتلا به بیماری ناگ انسانی در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس مرکز بهداشت خوزستان از مشاهده ۶۴ مورد ابتلا به بیماری ناگ انسانی در مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده اظهار کرد: زمانی که میکروب بیماری ناگ انسانی (بیماری میکروبی شبه وبا) فعالیت پیدا می‌کند احتمال دارد میکروب بیماری وبا نیز در بدن بیمار وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه بیماری ناگ انسانی از طریق آب و غذای آلوده قابل انتقال است، تصریح کرد: زمانی که موارد این بیماری افزایش پیدا می‌کند احتیاط در مصرف آب و مواد غذایی ضرورت می‌یابد و شرکت‌های آب و فاضلاب نیز باید نظارت بیشتری بر بهداشت آب داشته باشند.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به علائم بیماری ناگ انسانی گفت: اسهال از علائم این بیماری است اما اسهال ناگ انسانی خفیف‌تر از وبا است.
سلمان‌زاده با بیان اینکه سال گذشته مورد ابتلا به ناگ انسانی یا وبا در مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز مشاهده نشد، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۴ مورد ابتلا به ناگ انسانی در اهواز، اندیمشک، هفتکل و دشت‌آزادگان مشاهده شده است.
وی توصیه کرد: با توجه به بروز این بیماری مردم باید در مصرف آب سالم دقت کرده و از خرید مواد غذایی که توسط دست‌فروشان عرضه می‌شود پرهیز کنند.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: همچنین از مصرف کاهو و سبزیجات در رستوران‌ها پرهیز شده و در صورت تمایل به استفاده از کاهو و سبزیجات باید در منزل شسته و مصرف شود.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.