حضور ۳۷ استارتاپ در سومین نمایشگاه الکامپ خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: عضو هیات رئیسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه الکامپ خوزستان گفت: در نمایشگاه، ۳۷ استارتاپ حضور پیدا خواهند کرد و یک هزار و ۵۰ متر از فضای مفید نمایشگاه به استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا اختصاص یافته است.

مسعود آرامی در نشست خبری مشترک سومین نمایشگاه الکامپ خوزستان که امروز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه الکامپ، نمایشگاهی است که در تمام کشور و در اغلب کلانشهرها و به صورت استانی نیز برگزار می‌شود. نمایشگاه الکامپ خوزستان در مقایسه با دیگر استان‌ها به جز تهران، جزو سه یا چهار نمایشگاه استانی است که از اعتبارات مناسبی برخوردار است.
وی افزود: نمایشگاه امسال ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین‌المللی اهواز برگزار می‌شود و سه سالن به آن اختصاص داده شده است. یکی از سالن‌ها به شرکت‌های حوزه فنی مهندسی که در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند، اختصاص داده شده است. این شرکت‌ها آخرین دستاوردهای خود را در نمایشگاه ارائه خواهند داد.
عضو هیات رئیسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان ادامه داد: یک سالن نیز به خدمات الکترونیک دولت اختصاص دارد. برای اولین بار یک سالن به نام پاویون دولت الکترونیک اختصاص داده شده است. در این سالن، پلیس فتا، پست، دفاتر پیشخوان و … حضور دارند و خدمات الکترونیکی دولت را معرفی خواهند کرد.
آرامی افزود: سالن دیگر به کسب و کارهای اینترنتی، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا اختصاص داده شده است. خوزستان پس از تهران جزو اولین استان‌ها در حوزه کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ است. در نمایشگاه، ۳۷ استارتاپ حضور پیدا خواهند کرد و یک هزار و ۵۰ متر از فضای مفید نمایشگاه نیز به استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا اختصاص یافته است.
وی گفت: بخش دیگر نمایشگاه، الکامپ‌گیمز نامگذاری شده است و با توجه به این‌که صنعت بازی‌های رایانه‌ای جزو صنایع توسعه یافته در دنیا است و از چرخه اقتصادی قوی نیز برخوردار است، برای اولین بار در یک نمایشگاه استانی، یک بخش الکامپ‌گیمز ایجاد می‌شود.
عضو هیات رئیسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان ادامه داد: در این نمایشگاه ۵۰۰ متر فضا به الکامپ‌گیمز اختصاص دارد که در این فضا مسابقات بازی‌های رایانه‌ای بین گیمرها انجام می‌شود. در این بخش سازندگان بازی‌های رایانه‌ای نیز می‌توانند بازی‌های خود را ارائه دهند و مراجعه کنندگان در کنار سازندگان بازی‌ها با بازی‌های آن‌ها آشنا شوند.
آرامی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم حوزه فناوری اطلاعات به سمت تکنولوژی‌های جدید و حوزه‌هایی که چندان به آن‌ها پرداخته نشده است، برود تا تکنولوژ‌های جدید به مردم معرفی شود. نمایشگاه محلی برای نمایش دادن چیزهایی است که مردم باید با آن‌ها آشنا شوند.
وی تأکید کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه IT با آن مواجه هستیم، این است که فعالان این حوزه یکدیگر را نمی‌شناسند تا بتوانند از ظرفیت‌های هم استفاده کنند. برگزاری این نمایشگاه می‌تواند باعث تعامل و ارتباط برقرار کردن فعالان این حوزه با یکدیگر شود. مسابقه استارتاپ‌ها نیز در روز پایانی نمایشگاه برگزار می‌شود. داوران این مسابقه در سطح بالایی قرار خواهند داشت. در نهایت از بین ۳۷ استارتاپ به سه استارتاپ برتر جوایزی ارائه خواهد شد.
عضو هیات رئیسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان در خصوص مقایسه الکامپ خوزستان با الکامپ تهران تصریح کرد: یکی از مهمترین عواملی که در برگزاری نمایشگاه مؤثر است، داشتن زیرساخت لازم است. نمی‌توانیم امکانات موجود در تهران و برگزاری یک نمایشگاه ملی و بین‌المللی را با نمایشگاه اهواز مقایسه کنیم. نمایشگاه الکامپ در خوزستان در گذشته بیشتر یک نمایشگاه کامپیوتر بود که فروشندگان لپ‌تاپ و قطعات جانبی، محصولات خود را در این نمایشگاه به فروش می‌رساندند.
آرامی ادامه داد: بهمن‌ماه ۹۴ اولین نمایشگاه الکامپ خوزستان به صورت تخصصی برگزار شد. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان از زمان تشکیل تأکید کرده است که الکامپ باید یک نمایشگاه IT باشد نه نمایشگاه فروش محصولات رایانه‌ای. نمایشگاه الکامپ در سال‌های ۹۴ و ۹۶ برگزار شده است و از زمان برگزاری تاکنون نیز پیشرفت چند ۱۰۰ درصدی داشته است. به گونه‌ای که شرکت‌های بزرگی که حاضر به شرکت در هر نمایشگاهی نیستند، در نمایشگاه الکامپ خوزستان حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به این‌که بیش از ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان الکامپ خوزستان غیر بومی هستند، افزود: زمانی که برگزاری نمایشگاه الکامپ را آغاز کردیم، یک برنامه پنج ساله داشتیم. بر اساس این برنامه فکر می‌کنم در حال حاضر از برنامه‌های تعیین شده نیز جلوتر هستیم. چرا که تصور نمی‌کردیم با چنین استقبال خوبی مواجه شویم.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.