یادداشت دکتر عبدالواحد عبادی به مناسبت عید مبعث

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: دکتر عبدالواحد عبادی به مناسبت عید مبعث پیامی را منتشر کرد.

پیام تبریک دکتر عبادی بدین شرح است؛

“اقراء باسم ربک الذی خلق.. ”

“بخوان به نام پروردگارت، پروردگاری که تو و همه انسانها را خلق کرد.

بیست و هفتم رجب، یادآور رویداد درخشانی است بنام بعثت که سرآغاز تجلی انوار ملکوتی اسلام در سرزمین حجاز و آغازی بر پایان جهل و گمراهی و بت پرستی است.
آن هنگام که پیامبر عظیم الشان اسلام در سرزمین مکه دین خود را آشکار می سازد و از پیروانش می خواهد در لبیک به فرمان خداوند متعال، بر جهل و بت پرستی بشورند و برای رهایی از قید و بندهای دنیوی به دامان پاک اسلام پناه آورند.
بعثت پیامبر اکرم(ص)، سرآغاز راهی شد تا انسان از شرک، بی عدالتی،تبعیض،نظام طبقاتی،نژادپرستی، جهل و فساد بیرون آمده و به سوی توحید، عدالت و کرامت انسانی حرکت کند.
او آمده بود تا انسان را از ظلمات جهل به سوی حیات طیبه ونورانی رهنمون سازد ( لیخرجکم من الظلمات الی النور) ودراین میان هدف وغایت رسالت، کمال انسان وقرب به خدا است.
انسانی که جایگاهی ویژه در رسالت پیامبر اسلام دارد، انسانی که جدای از نژاد و زبان و آب وخاک به جهت انسان بودن محترم است ودارای جایگاه جانشینی خداوند است ( خلیفه الله).
انسانی که برمبنای تعالیم نبوی،حرمتش، عرضش، آبرویش، خونش و شخصیتش جایگاهی والا دارد زیرا که بنا بر تعالیم پیامبر وبه استناد وحی، کشتن یک انسان بی گناه( به ماهوانسان) به معنی کشتن همه انسانهاست.
واین تعالیم تئوری درسیره عملی پیامبر تجلی یافت. آنجایی که ابوذر غفاری عرب وصهیب رومی وبلال حبشی وسلمان فارسی را درجمع نزدیکترین یاران خود گرد آورد تا جهانی وانسانی بودن رسالت خود را نشان دهد.
اومبعوث شده بود تا نظام طبقاتی واشرافی قریش را در نوردد و فقیر وغنی وقرشی وحبشی را برسر یک سماط گرد آورد.
وقدرت وجرات نه گفتن به دستورات ابوجهل و ابولهب وابوسفیان را در توده نا آگاه مردم احیا سازد تا طومار تملق وچاپلوسی را درهم پیچد وروح انسانی را از اسارت آزاد سازد.
اومبعوث شده بود تا یادآوری کند که حتی پیامبران هم مانند دیگر مردم عادی زندگی می کنند و آنچنان ساده زیست که هنگامی که اعرابی برای دیدن پیامبر آمد، پیامبر را از دیگر صحابه تشخیص نداد وجویای محمد (ص) شد و در یک کلام آمده بود تا انسان را حیاتی آرام و عزتمند ومطمئن (نفس مطمئنه) وبدون اضطراب واسترس وتنش بخشد.
در حقیقت مبعث، سنگینی بار رسالت را به خوبی می نمایاند، کافی است فضای غبارآلود مکه و حجاز را تصویر کنیم، آنجا که رسول خدا باید در نزاع با زرمداران و زورگویان و تزویرصفتان از مراتب، خصایص و فضایل دین و آیینی، پرده بردارد که یکسر با سنت و سلوک مشرکین قریش و خاستگاه فکری ونژادی وطبقاتی آنان در تباین و تضاد است.
اینجانب فرارسیدن سالروز این رخداد بزرگ که یادآور تجلی نور الهی بر وجود منور سید کائنات محمد امین(ص) است را به همه مسلمانان و پیروان راستین نبوت تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

باتقدیم احترام
عبدالواحد عبادی

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.