۸۰ هزار نفر از خوزستان مهاجرت کردند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان گفت: براساس آخرین آمار سرشماری سال ۹۵ بالغ بر ۸۰ هزار نفر از این استان مهاجرت کردند.

 امید حاجتی پنجشنبه در شورای اداری خوزستان که با حضور رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد بیان کرد: تمایل زیادی به مهاجرت از خوزستان وجود دارد و عوامل زیادی ازجمله پدیده گرد وغبار و شرایط نامناسب اقلیمی باعث افزایش مهاجرت از این استان شده است.
وی گفت: پارسال تعداد روزهای با هوای ناسالم ۶۰ درصد افزایش یافت و در این مدت ۳۴ روز شرایط حاد بود که باعث تعطیل شدن مدارس و ادارات شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان بیان کرد:پارسال ۶۹ روز دمای بالای ۴۹ درجه سانتیگراد را در خوزستان تجربه کردیم که با این وضعیت دمایی انتظار می رود برای جلوگیری از مهاجرت نیاز به توجه مسئولان در سطح ملی است.
وی گفت: برای ماندگاری نیرو در خوزستان می توان از مشوق هایی همچون تفاوت حقوق دریافتی کارکنان با سایر استان ها،تامین اعتبار افراد خواهان بازنشستگی پیش از موعد، تصویب تعطیلات تابستانی برای کارکنان خوزستانی، ارایه معافیت برای کارفرمایان وسرمایه گذاران، اعطای تسهیلات به مردم برای ۲جداره کردن پنجره منازل خود و تشکیل کارگروه مدیریت مهاجرت در خوزستان استفاده کرد.
وی افزود: اگر برخی اختیارات به استان داده شود بسیاری از مشکلات خوزستان حل می شود.
حاجتی ادامه داد: با توجه به نقش خوزستان در اقتصاد کشور ، به بازنگری در حوزه تشکیلاتی و تفویض اختیار نیاز است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.