جزئیات پذیرش نیرو در آموزش و پرورش

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: برای اجرایی شدن باید هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و سازمان امور اداری و استخدامی انجام شود که امیدواریم کارها به گونه ای پیش رود که تا پایان فروردین انتشار دفترچه را انجام دهیم / امسال حدود ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر جذب می‌شوند که از این تعداد ۲۳۰۰ مجوز استخدامی از دوره قبل و ۱۵ هزار مجوز استخدامی مربوط به این دوره است

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش جزئیات پذیرش در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را تشریح کرد.
اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با اشاره به روند پذیرش در آزمون استخدامی آموزش و پرورش از آماده شدن دفترچه آزمون استخدامی این وزارتخانه خبر داد و اظهار کرد: برای اجرایی شدن باید هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و سازمان امور اداری و استخدامی انجام شود که امیدواریم کارها به گونه ای پیش رود که تا پایان فروردین انتشار دفترچه را انجام دهیم.
وی ادامه داد:‌ متقاضیان دستگاه‌های دیگر می‌توانند در آزمون آموزش و پرورش شرکت کنند و حدود ۱۵تا ۲۰روز برای ثبت نام زمان در نظر گرفتیم و بعد از پذیرش دو برابر ظرفیت افراد از طریق مصاحبه انتخاب می‌شوند.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش درباره پست های مورد نیاز این آزمون گفت: پذیرش در پست های آموزگاری، دبیری، هنرآموز، استادکار و مربی دانش‌آموزان استثنایی انجام می‌شود.
چهاربند افزود: در دوره متوسطه متناسب با ۲۵رشته تحصیلی جذب نیرو انجام می شود و برای دوره ابتدایی ۳۸رشته نیاز داریم که در مجموع برای ۶۳رشته پذیرش خواهیم داشت.
وی درباره شرایط عمومی شرکت در این آزمون گفت: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط سنی و عمومی افراد، جذب می شود و بر این اساس برای داوطلبان با مدرک دکتری ۴۵ سال، کارشناسی ارشد ۴۰ سال و کارشناسی ۳۰ سال بوده و برای دارندگان مدرک کاردانی رشته استادکاری نیز شرط سنی ۲۵ سال در نظر گرفته شده است، در کنار این شرایط، شرایط اختصاصی وجود دارد که متناسب با رشته است.
جزئیات سهمیه گروه‌های مختلف در آزمون استخدامی
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ظرفیت پذیرش تصریح کرد: امسال حدود ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر جذب می‌شوند که از این تعداد ۲۳۰۰ مجوز استخدامی از دوره قبل و ۱۵ هزار مجوز استخدامی مربوط به این دوره است.
چهاربند با اشاره به اینکه بومی‌پذیری در پذیرش انجام می شود، گفت: در استان‌ها پذیرش به صورت بومی و غیربومی تقسیم‌بندی می‌شود و نتایج ۱۰ روز پس از برگزاری آزمون اعلام می‌شود.
وی درباره جزئیات سهمیه گروه‌های مختلف در آزمون استخدامی اظهار کرد: ۲۵ درصد جذب نیرو مربوط به ایثارگران، ۵ درصد مربوط به رزمندگان با ۶ ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی و ۳ درصد نیز سهمیه مربوط به معلولان است.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش درخصوص جزئیات مواد آزمون عنوان کرد: آزمون عمومی شامل دروس ادبیات، معارف، زبان انگلیسی، دانش‌اجتماعی، ریاضی و آمار مقدماتی و آزمون هوش است.
چهاربند درخصوص سازوکار جبران کمبود نیرو یادآور شد: جبران کمبود نیرو فقط از طریق استخدام انجام نبوده بلکه از حق‌التدریس شاغل استفاده می‌شود چنین بعد از پذیرش نیرو روش خرید خدمات و حق‌التدریس نیز این کار انجام می‌شود.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.