منتظر طوفان نمکی باشید!

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مجید ناصری نژاد پیش از ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: در حوزه آب شرب شهرستان شادگان مشکلاتی زیادتر و حادتر از شهرهای دیگر داریم.

ناصری نژاد با اشاره به اینکه در شادگان نخیلات و تالاب مشکلات دارند، گفت: مصوبات قبلی باید مرور شود چون رسیدن آب به شادگان بارها مصوب شده ولی این هدف هنوز محقق نشده است. استاندار بارها دستور داده ولی در زمینه اجرا کمی سستی داشتیم و آب به شهرستان نرسیده است.

وی با گلایه از اینکه بخش خنافره اصلاً آتش نشانی ندارد، بیان کرد: علاوه بر خشک سالی مشکل آتش سوزی در نخیلات هم برای شادگان اضافه شده و تقاضای پیگیری را داریم؛ شهرداری ها و مراکز امدادرسانی را باید به تجهیزات و امکانات مجهز کنند.

نماینده مردم شادگان در مجلس با تأکید بر لزوم جلوگیری از آتش زدن مزارع نیشکر ادامه داد: مسئله کشت تابستانه را باید حل کرد و اگر امسال آب از مارون رها و به نخیلات نرسد قطعاً همه این نخیلات از بین می روند.

ناصری نژاد در ارتباط با تالاب شادگان گفت: قسمت انتهایی تالاب به دریاچه نمک تبدیل شده و قطعاً در صورت عدم راهگشایی و ارائه راهکار با طوفان نمک روبرو می شویم که ممکن است تمام منطقه را با مشکل مواجه کند. احداث کانال محیط زیست برای تالاب مثل یک داروی اضطراری هست که باید در انجام آن تعجیل شود.

وی تأکید کرد: در آب شرب شادگان اضافه بر شوری، مسئله بوی بد ناشی از تعفن فاضلاب هم مشهود و ملموس است؛ واقعاً وضعیت بد بوی متعفن آب مصرفی مردم شادگان خیلی ظاهر، روشن و غیرقابل انکار است. از صبح که دوش گرفتم تاکنون چشمانم سوزش دارد و بوی نامطلوب و کدورت بالای آب هم مشکل ساز شده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس با اشاره به اینکه قطع مکرر آب یکی دیگر از مشکلات حوزه آب رسانی است، افزود: برخلاف حرف مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در شادگان در زمینه تأمین آب شرب واقعاً مشکل داریم.

ناصری نژاد با تأکید بر اینکه باید بحران را جدی گرفت، یادآور شد: قرار بود حداقل از ۵۰ درصد ظرفیت آب غدیر برای شادگان استفاده شود ولی در حال حاضر شاید کمتر از ۳۰ درصد هست و این باعث افزایش شوری آب و بوی تعفن آن می شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.