۲ هزار سامانه صوتی قاچاق در آب های شمال خلیج فارس توقیف شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت:با هوشیاری و تلاش شبانه روزی ماموران دریابانی ، یک فروند دوبه تجاری حامل ۲ هزار سامانه صوتی خودرو ، هنگام ورود به کشور در آب های شمال غرب خلیج فارس توقیف شد.

سردار عبداله نظرپور روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود:ماموران دریابانی ، در راستای مبارزه قاطع با پدیده قاچاق کالا و کنترل آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه موفق شدند یک فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشورهای حوزه خلیج فارس به مقصد بندر آبادان در حرکت بود شناسایی و متوقف کنند.
وی افزود: در جریان بازرسی از دوبه تجاری توقیف شده ۲ هزار دستگاه سامانه صوتی خودرو (باند) که با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود کشف و ضبط شد.
سردار نظرپور گفت:در این ارتباط پنج متهم به واردات کالای قاچاق و بدون مجوز گمرکی بازداشت و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی منطقه شدند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان ارزش تقریبی این محموله کالای قاچاق را سه میلیارد ریال عنوان کرد.
طبق قانون ، رسیدگی به پرونده های مربوط به کالای قاچاق در حیطه مسئولیت اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان است.
در ۲ هفته اخیر ۲۳ فروند شناور و لنج حامل کالای قاچاق در آب های شمالی خوزستان و در نزدیکی سواحل بنادر جنوبی خوزستان توقیف و محموله های آن ضبط شد.
پارسال نیز بیش از ۲۲۰فروند شناور صیادی و تجاری حامل کالای قاچاق توسط ماموران دریابانی خوزستان در محدوده آب های شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان توقیف و کالاهای آنان به نفع دولت ضبط شد.
انواع لوازم خانگی و آشپزخانه ، وسایل سرمایشی ، لاستیک خودرو ، برنج ، چای ، سوخت ، کنسرو ، پارچه و پتو، البسه و وسایل الکترونیکی و صوتی و تصویری از جمله کالای مکشوفه قاچاق در آب های شمال خلیج فارس بوده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.