سالانه ۶ هزارنفر در خوزستان سرطان می‌گیرند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به رشد بیماری سرطان در کشور٬ گفت: در حال حاضر میانگین سرطان در خوزستان ۶ هزار مورد جدید در سال است.

‌به گزارش ایسنا‌٬ علی خدادادی در سومین سم‍پوزیوم  ایمونوسل تراپی در سرطان که امروز پنج شنبه (۱۰اسفند) در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار شد٬ اظهار کرد: امیدواریم حرکتی که آعاز شده نتیجه بخش باشد و بتوانیم نهایت استفاده را از حرکات علمی که در زمینه استم سل تراپی (Stem cell) انجام می‌شود، نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: سرطان یکی از معضلات جهان و سومین عامل مرگ و میر در کشور ماست. آمارها نشان می‌دهد تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۲۲ میلیون مورد جدید در جهان و ۱۲۰ هزار مورد در ایران داشته باشیم. در خوزستان نیز در دوسال گذشته آمار بالای پنج هزار مورد بوده است اما میانگین در حال حاضر ۶ هزار مورد جدید در سال در خوزستان است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: اکنون روش‌های نوینی برای درمان سرطان طراحی شده است. از مباحثی که مطرح است ایمیون سل تراپی یکی از روش‌های جدید است که می‌تواند مشکل‌گشا باشد.

خدادادی با طرح این سوال که چرا تا کنون تنوانستیم در کشور کار زیادی در این زمنیه انجام دهیم٬ عنوان کرد: ما تحقیقات زیادی انجام داده‌ایم و به مراحل کاربردی برسانیم اما اکنون با ساختارهایی که به وجود آمده امیدواریم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. ما ساختارهایی داریم اما متکی به تشکیلات دولتی هستند در حالی که در سایر کشور ها بر سازمان‌های خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد هستند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.