هشدار هواشناسی درباره آبگرفتگی معابر و وقوع گرد و غبار

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: هواشناسی خوزستان درباره آبگرفتگی معابر و طغیان مسیلها و گرد و غبار طی روزهای آینده در مناطقی از این استان هشدار داد.

 مدیرکل هواشناسی استان گفت: پیرو اطلاعیه شماره ۳۹ دوم اسفند این اداره کل، به

دنبال تقویت سامانه بارشی از امشب لغایت اوایل روز چهارشنبه هفته آینده بارشهایی به شکل متناوب و شدت و ضعف همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ در سطح استان بوقوع خواهد پیوست.
کورش بهادری افزود: این بارشها در مناطق شمال و شرق خوزستان از حجم بیشتری برخوردار بوده و در برخی از مناطق استان سبب آبگرفتگی معابر و طغیان مسیلها خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین وزش بادهای قابل ملاحظه و تندبادهای لحظه‌ای طی روز شنبه و ایجاد گردوغبار محلی و شکستن درختان و آسیب رسیدن به خطوط انتقال نیرو دور از انتظار نیست.
به گفته بهادری، بارش در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود و شمال خلیج فارس نیز تا چهارشنبه هفته آینده مواج است.
سرعت وزش باد دیروز در بیشترین میزان خود در اهواز به ۷ متر بر ثانیه رسید که سبب وقوع گرد و غبار ۶ برابر بالاتر از حد مجاز در این کلانشهر و کاهش دید شد.
در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۸ و سه دهم میلیمتر بارندگی در بخش دهدز ثبت شد اما در بقیه شهرهای خوزستان بارش به یک میلیمتر نرسید.
در ۲۴ ساعت گذشته اهواز با حداکثر ۲۶ درجه سانتیگراد گرمترین و دهدز با حداقل ۷ درجه سانتیگراد سردترین نقاط خوزستان بوده اند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.