واگن‌های جنگ جهانی دوم در ناوگان ریلی خوزستان/ راه آهن شوشتر مسجد سلیمان احداث می‌شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: با اصرار و تلاش توانستیم برخی از واگن‌های فرسوده که حتی به جنگ جهانی دوم تعلق داشتند را سرانجام عوض کنیم

غلامرضا شریعتی امروز در جلسه امضای تفاهم‌نامه راه‌آهن بین شهرهای شوشتر و مسجدسلیمان با بیان اینکه گسترش خطوط ریلی حمل و نقل سبب تحول اساسی در استان می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر پیگیر پروژه راه‌آهن بندرامام به خرمشهر هستیم که متاسفانه هیئت تطبیق مجلس در این امر گره‎‌هایی ایجاد می‌کند.

 وی افزود: همه نمایندگان استان برای تایید این پروژه توسط هیئت تطبیق مجلس تلاش کنند البته در حال حاضر ۱۵۰ میلیارد تومان از طرف دولت نیز برای این پروژه آماده شده که می‌توان به واسطه آن کار را شروع کرد و به موازات آن اقدامات مرتبط با فاینانس را نیز انجام داد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در زمینه پروژه راه‌اندازی مسیر ریلی اهواز- ایذه- شهرکرد- اصفهان نیز در تلاشیم که به شکل فاینانس انجام شود، بیان کرد: راه‌آهن طرح جامعی درباره گسترش خطوط ریلی در خوزستان و با هدف ایجاد ارتباط بیشتر با مرکز کشور و حومه استان پیش‌بینی کند.

وی خطاب به یکی از مسئولان راه‌آهن که گفت وضعیت راه‌آهن خوزستان بهتر شده، گفت: راه‌آهن حومه استان با فروش فولاد خوزستان و با اعتبارات خود استان بهتر شده همچنین مسیرهای راه‌آهن احداث شده اکثرا صنعتی هستند بگویید چقدر خط راه‌آهن برای مردم زده‌اید!

شریعتی با اشاره به اینکه گسترش حمل و نقل ریلی سبب افزایش سرمایه‌گذاری در استان می‌شود چرا که توجیهات انجام کار برای سرمایه‌گذار بیشتر می‌شود، عنوان کرد: با اصرار و تلاش توانستیم برخی از واگن‌های فرسوده که حتی به جنگ جهانی دوم تعلق داشتند را سرانجام عوض کنیم.

وی خطاب به پیمانکاران پروژه ادامه داد: آمادگی همکاری و رفع موانع برای به انجام رسیدن به موقع این پروژه را داریم همچنین این موضوع که فاصله پتروشیمی مسجدسلیمان تا خط ریل به حداقل برسد نیز در نظر گرفته شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اتصال دیگر نقاط استان از جمله ایذه، باغملک و بستان به خطوط ریلی سبب جذب سرمایه‌گذار و ایجاد توازن منطقه‌ای در استان می‌شود بنابراین به این امر توجه ویژه شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.