مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان: شهرداران پیمانکاران بومی را انتخاب کنند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان گفت: شهرداران برای انجام پروژه های عمرانی از پیمانکاران بومی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا شهاب صدیقی چهارشنبه در جلسه شورای اداری خرمشهر و معارفه شهرداران خرمشهر و مینوشهر در فرمانداری ویژه خرمشهر اظهارکرد: شهرداران باید بانک اطلاعاتی نیروهای بومی را برای مشاوره و اجرای پیمانکاری داشته باشند.
وی گفت: برای اینکه گردش نقدینگی در خوزستان به ویژه در شهرستان خرمشهر انجام، و ارزش افزوده ایجاد شود، جذب سرمایه گذار لازم است.
صدیقی افزود: به منظور جلوگیری از خروج مالیات و ارزش افزوده، مطالبه عوارض توسعه دارایی و مالیات ها باید در اقامتگاه رسمی شرکت ها صورت گیرد و شرکت هایی که در خرمشهر فعالیت دارند، به صورت قانونی مالیات خود را در اقامتگاه رسمی واریز کنند.
وی در ادامه گفت: امیدواریم با تلاش نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، طرح پرداخت عوارض و مالیات در اقامتگاه و محل اجرای پروژه، در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس رای آورد.
مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان، ارزش افزوده مالیاتی را حیات بخش برای فعالیت های اقتصادی و خدمات شهرداری ها موثر دانست.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این نشست با بیان اینکه خاستگاه انقلاب اسلامی ما مردمی است، گفت: مردم رکن انقلاب و پدید آورندگان انقلاب اسلامی هستند.
ولی اله حیاتی افزود: دغدغه اصلی مردم رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال است و وظیفه مدیران خدمت به مردم و پاسخگو بودن به آنهاست.
وی با بیان اینکه مردم مطالبه به حق می کنند، گفت: مسئولان با حضور میدانی در شهر و روستا موظفند مشکلات مردم را رصد، و در حل این مشکلات تلاش کنند.
وی اظهارکرد: مردم برای رفع مشکلات خود باید به مدیران اجرایی دسترسی داشته باشند و از هیچ مدیری در شورای اداری نمی پذیریم که در کار مردم کوتاهی کند.
حیاتی ادامه داد: مدیریت یک امانت الهی در دست همه ما است و اگر کسی نمی تواند در این شرایط مدیریت کند بهتر است استعفا دهد.
وی در ادامه به تشکیل کمیته های ستاد دهه مبارک فجر خرمشهر اشاره کرد و از مدیران اجرایی ر خواست تا پروژه ها و برنامه های دهه مبارک فجر خود را اعلام کنند.

** ۴۵۰ میلیارد ریال برای عمران مناطق محروم شهری اختصاص یافت
نماینده مردم خرمشهر هم گفت:دولت برای عمران مناطق محروم شهری مناطق عباره، محرزی، سرحانیه، پیش ساخت و بهسازی بلوار ساحلی خرمشهر ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده و به زودی شاهد آسفالت و بهسازی خیابان های مناطق محروم خرمشهر خواهیم بود.
عبداله سامری، با بیان اینکه گرفتن حق آلایندگی شهروندان خرمشهر و مینوشهر و برخی از دهیاری ها در حال پیگیری است، افزود: هفته گذشته برای پیگیری حق آلایندگی و ارزش افزوده پالایشگاه نفت آبادان برای شهرهای خرمشهر و مینوشهر از وزیر اقتصاد و رییس سازمان مالیاتی کل کشور موضوع پیگیری شد.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم جذب پیمانکاران بومی گفت: با گرفتن پیمانکار بومی به طور قطع اشتغال برای جوانان منطقه فراهم می شود.
سامری همچنین افزود:خرمشهر در فصولی از سال شاهد حضور زائران عتبات عالیات و کاروان های راهیان نور است و این خیل جمعیت به خدمات رسانی از سوی شهرداری نیاز دارد،اما شهرداری
با کمبود نقدینگی روبه رو است و لازم است شهردار جدید برای جذب سرمایه گذار تلاش کند.
وی در ادامه گفت: از شهرداران مینوشهر و خرمشهر انتظار می رود تحت تاثیر مسایل حاشیه ای و سیاسی قرار نگیرند و برای جذب سرمایه گذاران در این مناطق تلاش کنند.
سامری افزود: یک سرمایه گذار برای ساخت هتل پنج ستاره در ساحل کارون خرمشهر اعلام آمادگی کرده که انتظار است مسئولان شهری با وی همکاری لازم را داشته باشند.
وی اظهار کرد: طرح احداث کشتارگاه صنعتی دام خرمشهر ۲۰ سال متوقف شده بود، و یک سرمایه گذار با سرمایه ۸۰ میلیارد ریال آمادگی راه اندازی آن را دارد که لازم است شورای شهر و شهرداری نسبت به هماهنگی با آن اقدام کنند.
به گزارش ایرنا در این نشست داوود دارابی به عنوان شهردار خرمشهر و هاشم سیاحی شهردار مینوشهر که با حکم استاندار خوزستان به این سمت منصوب شده بودند، معرفی شدند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.