سهمیه استخدامی برای ۲ سال مشکل آموزش و پرورش را حل می کند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:محمد تقی زاده  پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان با حضور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اختصاص سهمیه استخدام دو هزار نفر نیروی انسانی لیسانس و بالاتر ویژه خوزستان از جمله اقدامات انجام شده ای بود که با توجه به کمبود نیروی انسانی در استان برای اولین بار صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر هیچ گونه استخدامی در زمینه کادر دفتری و اداری نداشتیم، افزود: با این دو هزار نفر استخدام جدید در خوزستان با توجه به بازنشستگان و آمار نیروهای انتقالی، مشکل استان را فقط در یک یا دو سال آینده حل می کند.

تقی زاده تصریح کرد: افزایش سهمیه استان در پذیرش دانشگاه فرهنگیان به منظور تأمین بخشی از کمبود شدید نیروی انسانی، جذب دو هزار نفر نیروی خدماتی، تبدیل وضع نیروهای حق التدریس استان به پیمانی و احداث پردیس پسرانه اهواز با توجه به صدور رأی خلع ید دانشگاه فرهنگیان از فضای فعلی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال، احداث مرکز آموزش نیروی انسانی در مرکز استان با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، اختصاص یک فضای مناسب به عنوان زائرسرای فرهنگیان خوزستان در مشهد مقدس، تکمیل و راه اندازی مرکز رفاهی و آموزشی شهر اهواز با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال نیز از دیگر تقاضاهای این استان است.

تکمیل مجموعه ورزشی دانش آموزی استان با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، احداث ۵۰ واحد معلم سرا در مناطق محروم و مرزی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و همچنین احداث پنج باب هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش دخترانه در شهرستان های شادگان، کارون، شوش، مسجدسلیمان و ایذه با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال از دیگر تقاضاهای ارائه شده از سوی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان بیان کرد: افزایش سهم استان حداقل به میزان ۱۰ درصد از محل ردیف تخریب و بازسازی، بهسازی و مقاوم سازی ۱۰۰ واحد آموزشی فرسوده در مناطق محروم و مرزی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و همچنین تامین اعتبار برای خرید۴۰ دستگاه وسیله نقلیه برای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال را نیز خواستار هستیم. واگذاری ۵۴ قطعه زمین با کاربری آموزشی توسط اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری به مؤسسان مدارس غیردولتی نیز از جمله تقاضاهای استان است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.