گرد و غبار، باران و برف و زلزله در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: در ۲۴ ساعت گذشته خوزستان شاهد چندین پدیده جوی و طبیعی از جمله گرد و غبار، بارش برف ، باران، زلزله و وزش باد شدید بود.

در حالی که روز جمعه بیشتر شهرهای خوزستان پس از مدتها شاهد بارش باران بود ماهشهر در جنوب خوزستان شاهد گرد و غبار ۷/۵ برابر حد مجاز، و ایذه، دهدز، و اندیکا در شرق و شمال شرق خوزستان شاهد بارش برف بود به طوری برخی مسافران در جاده های این شهرستان ها گرفتار کرد.
وزش باد شدید باعث شد تا بر شدت میزان گردو غبار در ماهشهر افزوده شود.
گزارش مرکز لرزه نگاری کشور نیز حاکیست: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۰ زمین لرزه در نقاط مختلف خوزستان ثبت شده که پنج مورد آن در شهر گوریه از توابع شوشتر رخ داد و بزرگترین آنها ۳٫۹درجه در امواج درونی زمین(ریشتر) قدرت داشت.
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: پیش بینی می شود بارش باران در بیشتر نقاط خوزستان تا صبح شنبه ادامه داشته باشد.
کوروش بهادری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش باران از اواخر وقت پنجشنبه در شمال و شرق خوزستان و سپس سایر نقاط استان آغاز شده و در مناطقی مانند دهدز و تاراز نیز بارش برف را شاهد هستیم.
وی افزود: میزان بارش باران امروز در مسجدسلیمان ۸٫۴، امیدیه ۱٫۵، دزفول ۱٫۲، رامهرمز ۰٫۲، شوشتر ۱۰٫۸، بهبهان ۶٫، آغاجاری ۳٫۴، ایذه ۱٫۰، لالی ۷٫۸، گتوند ۶٫۶، شوش ۵٫۰، هندیجان ۰٫۱ و قلعه‌ تل ۰٫۶ میلیمتر گزارش شده است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: همچنین گرد و غبار ناشی از کانون های داخلی میزان دید در صبح جمعه در ماهشهر را به ۱۰۰متر رساند.
وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایذه با چهار درجه سانتیگراد زیر صفر و رامهرمز با ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط خوزستان گزارش شده و تغییرات دمایی هوای امروز اهواز بین ۱۱و ۲۲ درجه سانتیگراد در نوسان است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.