ستاد بحران فرمان آماده باش صادر کرد/ سیل در راه

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سازمان مدیریت بحران کشور پیش بینی کرده است امروز ارتقاع موج بویژه در مناطق مرکزی و شرقی به ۲ تا ۳ متر برسد و تا دوشنبه ارتقاع موج در مناطق مرکزی و شرقی یک و نیم تا ۲ متر پیش بینی می شود.
توصیه شده است در تردد ایمن قایق های تفریحی ، شناور های سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم صورت گیرد و جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.
سازمان مدیریت بحران کشور همچنین توصیه کرده است : در صورت نیاز شورای هماهنگی مدیریت بحران استانها – شهرستان ضمن آمادگی کامل ، هماهنگی های لازم را برای مقابله با جاری شدن سیل ،​ رعد و برق ، وزش تند باد شدید یا هرگونه حادثه احتمالی دیگر انجام دهد و برای صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی هموطنان ساکن در مناطق تحت تاثیر به ویژه کشاورزان ، دامداران ، عشایر و حاشیه نشینها رودخانه ها را برای رعایت موارد احتیاطی هنگام تردد از مناطق و جاده های کوهستانی اقدام شود.
همچنین بر خودداری از اسکان و توقف طولانی در بستر و حریم رودخانه ها تاکید شده است .
هماهنگی لازم جهت تخلیه ساکنان منازل تحت تاثیر و آسیب پذیر در مقابل اینگونه حوادث و اسکان موقت در مکانهای امن تا رفع شرایط اضطراری ( در صورت نیاز ) و همچنین همکاری با نیروی های امدادی ، راهداریها ، پلیس راهور و عوامل مردمی مورد تاکید و رعایت اصول ایمنی در همه موارد الزامی است.
سازمان مدیریت بحران همچنین اعلام کرده است به سبب بارش شدید باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها و در مناطق سردسیر و کوهستانی به سبب بارش برف و وزش باد، کولاک برف، لغزندگی معابر و اختلال در تردد جاده های کوهستانی و کاهش دید به این شرح پیش بینی می شود:
چهارشنبه : از بعد از ظهر ، بارش باران و برف در غرب کردستان، شمال کرمانشاه و غرب آذربایجان غربی.
پنجشنبه: بارش باران و برف در آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان،همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات زاگرس در غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان و ارتفاعات البرز در استان های گیلان، مازندران، تهران و البرز و بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر عمومی در گیلان و مازندران.
جمعه: بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر عمومی در شرق مازندران، غرب گلستان و بارش برف و کولاک برف در ارتفاعات شرقی مازندران، ارتفاعات گلستان و ارتفاعات خراسان شمالی.
توصیه شده است به منظور جلوگیری از خسارت احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.