ساخت کارخانه جدید فولاد در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:شرکت اکسین خوزستان قادر است ۱.۰۵ میلیون تن در سال پلیت فولادی تولید کند. این شرکت اعلام کرده که قصد دارد یک کارخانه تولید فولاد با ظرفیت ۱.۲ میلیون تن در سال را نزدیک اهواز در استان خوزستان تاسیس نماید. ” احتمالا در یکی دو سال آینده عملیات ساخت این واحد آغاز شود.”
عدم دسترسی به اسلب با کیفیتی مشخص به منظور تولید پلیت با درجه ویژه مهمترین مانع در مقابل سرمایه گذاری برای چنین پروژه ای است. شرکت اکسین قصد دارد موقعیت خود در تامین مواد اولیه صنایع نفت و گاز، کشتی سازی و ذخیره سوخت را تحکیم نماید. یکی از نمایندگان شرکت می گوید: ” عرضه کنندگان معمول ما، یعنی شرکت های فولاد خوزستان، فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان، همگی بر فولاد با درجه تجاری تمرکز دارند در حالی که ما پلیت با درجه ویژه تولید می کنیم. چنین محصولی نیازمند مواد اولیه متفاوتی است.”
لازم به ذکر است که شرکت اکسین خوزستان فعلا با نرخ بهره برداری ۷۰-۷۵ درصد مشغول فعالیت است. این شرکت سالانه به ۹۰۰ هزار تن اسلب نیاز دارد. اگر این شرکت در طرح سرمایه گذاری خود موفق شود، چنین حجمی برای عرضه به بازار قابل دسترس خواهد بود. در چنین شرایطی تولید کنندگان اسلب ایران می توانند محصولات خود را به بازار خارجی هدایت کنند زیرا این محصولات برای خریداران خارجی جذابیت خوبی دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.