ریزگردها و بلایی که بر سر خوزستان خواهد آمد!

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:هدایت الله خادمی نماینده ایذه و باغملک با اشاره به اینکه معضل ریزگردها تبدیل به یک معضل نهادینه در این استان شده است گفت: خاک خوزستان از بین رفته است. نم این خاک بر اساس خشک شدن تالاب ها، سدسازی های غیرکارشناسی و نابودی پوشش گیاهی خشک شده که نتیجه آن ایجاد کانون های ریزگرد است.

وی افزود: در اثر افزایش مشکلات استان خوزستان، شاهد افزایش مهاجرت نخبگان و افراد با دانش از این منطقه هستیم که همین مساله خود منجر به بروز معضلات بیشتری در خوزستان خواهد شد.

در چند سال آینده ریزگردها به پایتخت می رسند

نماینده ایذه و باغملک با بیان اینکه اگر امروز مشکل ریزگردهای خوزستان حل نشود در چند سال آینده شاهد این پدیده در مرکز ایران و تهران خواهیم بود خاطر نشان کرد: بروز ریزگردها در حال حاضر در حال حرکت به سمت شمال شرق استان خوزستان است. در صورتی که این منطقه را هم دربرگیرد انتقال ریزگردها به سایر استان ها سرعت خواهد گرفت که این مساله با خشک شدن تالاب ایذه مانند تالاب هورالعظیم دور از انتظار نیست.

خادمی با اشاره به اثرات منفی تعطیلی در خوزستان بر اثر بروز ریزگردها تصریح کرد: تعطیلی مراکز دولتی و غیردولتی مانند تاسیسات نفتی و صنایع فولاد ضربه اقتصادی بر کل کشور وارد میکند. زیرا خوزستان مرکز تولید ثروت کشور محسوب می شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت برای حل مشکلات خوزستان گفت: سال گذشته دولت مصوبه ای را به تصویب رساند که منابع مالی آن شامل فاینانس خارجی، منابع داخلی و برداشت از صندوق توسعه ملی می شد. ما از دولت برای این موصبه سپاسگذاریم اما برای حل مشکلات استان باید هر چه سریعتر تامین اعتبار شود و شکل اجرایی به خود بگیرد.

حضور مدیران ضعیف در خوزستان منجر به عقب ماندگی، افزایش مهاجرت و نرخ بیکاری استان شده است

وی در ادامه به حضور مدیران ضعیف در راس برخی مراکز مدیریتی خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: انتخاب و انتصاب مدیران ضعیف برای این استان نتیجه ای جز عقب ماندگی، مهاجرت و افزایش نرخ بیکاری نخواهد داشت. در کنار ضعف مدیریتی اگر فساد اقتصادی را هم بیافزاید وضعیت به مراتب بدتر می شود.سال ۹۶ کمترین منابع مالی به خوزستان تخصیص داده شد. در حالی که توجه به این استان به دلیل هم مرز بودن با چند کشور و بحث درآمدزایی آن برای کل کشور، به معنای امنیت خواهد بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.