خوزستان درگیر سونامی تنگی نفس؛ از بیمارستان فوق تخصصی چه خبر؟

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، آخرین پیگیری های وضعیت احداث بیمارستان فوق تخصصی تنفسی را تشریح کرد.

دکتر رمضان احدی  اظهار کرد: وقوع پدیده ریزگردها در چند سال اخیر مسائل و مشکلاتی را در استان خوزستان و بویژه اهواز برای سلامتی مردم ایجاد کرد. این موضوع و همچنین آلودگی هوای ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی فراوان در سطح استان ضرورت راه اندازی یک بیمارستان مرکز آموزشی درمانی با گرایش بیماری‌های تنفسی و ریوی را به وجود آورد.

وی ادامه داد: به همین منظور با پیگیری‌های صورت گرفته، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توانست موافقت اصولی وزیر بهداشت با ساخت یک بیمارستان فوق تخصصی تنفسی را کسب کند. پس از صدور رسمی مجوز احداث این بیمارستان، توافق واگذاری ساختمان بیمارستان نیمه کاره ۹۶ تخت خوابی فولاد به این دانشگاه انجام شد.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: پس از واگذاری این ساختمان، با بررسی‌های دفتر و کارشناسان فنی این معاونت مشخص شد که آلاینده‌های صنعتی ناشی از واحدهای صنعتی پیرامون این ساختمان احتمال دارد در آینده بیمارستان فوق تخصصی تنفسی که احداث خواهد شد را با چالش مواجه و مشکلاتی ایجاد کند.

احدی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی به منظور بررسی نقاط پیشنهادی جهت احداث بیمارستان فوق تخصصی تنفسی اهواز، نامه‌ای به مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ارسال کرد. این نقاط یکی محل بیمارستان نیمه کاره فولاد و دیگری فضای بلااستفاده بیمارستان سلامت در ۷ کیلومتری جاده اندیمشک هستند.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به استقرار بیمارستان نیمه کاره فولاد در جوار واحدهای صنعتی و قرار داشتن در مسیر جهش بادهای غالب و به تبع احتمال هدایت آلاینده‌های صنعتی به بیمارستان فوق تخصصی تنفسی و مشکلات ناشی از این مساله نامه دیگری به معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جهت انجام کاری پژوهشی ارسال کردیم.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: با این پروژهش درصددیم به این موضوع برسیم که در صورت ساخت بیمارستان فوق تخصصی تنفسی اهواز با تکمیل بیمارستان نیمه کاره فولاد و بهره‌برداری از آن آیا این آلاینده‌ها مشکلاتی را برای بیماران ایجاد خواهد کرد یا نه.

احدی عنوان کرد: بنابراین در انتظار نتایج این بررسی‌ها هستیم. اگر ساخت بیمارستان تنفسی در صنایع فولاد مشکلاتی را در آینده برای سلامت بیماران ایجاد نکند این بیمارستان در همین محل احداث خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.