هدف فولاد اکسین: تولید محصول با ارزش افزوده بالا

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مهندس عبدالرضا محمودپور مدیرعامل شرکت فولاد اکسین در نشست خبری با اصحاب رسانه که شامگاه سه شنبه در محل برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت برگزار شد،درخصوص دستاوردهای شرکت فولاد اکسین اظهار داشت:دستاوردهای شرکت فولاد اکسین به چند بخش تقسیم می شوند که بارزترین آنها اخذ مجوز احداث واحد جدبد فولاد اکسین در کنار کارخانه فعلی است.
وی با اشاره به اینکه این امر دارای اهمیت بسیاری است، ادامه داد: اگر این امر محقق نمی شد این شرکت در دراز مدت از لحاظ وضعیت اقتصادی دچار مشکلاتی می شد و قدرت رقابت خود در بازارهای جهانی و کشور را از دست می داد.
محمودپور با بیان اینکه تولید اسلب های مورد نیاز این شرکت انحصاری بود، تصریح کرد:در این خصوص باید از تلاش ها و پیگیری های استاندار خوزستان تلاش ویژه کرد چراکه در تمام مراحل و اخذ مجوز همکاری بسیاری کردند.
وی درخصوص دیگر دستاوردهای این شرکت تصریح کرد:قرار گرفتن شرکت فولاد اکسین در پروژه انتقال لوله نفت جاسک از دیگر رویدادهای مهم است.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین با بیان اینکه شرکت فولاد اکسین سهمیه ۲۰درصدی در تولید این ورق ها را برعهده دارد، گفت: تولید حدود ۸۰هزارتن از ورق مورد نیاز این پروژه برعهده شرکت فولاد اکسین است.
وی با اشاره به اینکه تجهیز آزمایشگاه فولاد اکسین برای انجام این پروژه حدود ۳۰ میلیارد تومان ارزیابی شده است، خاطر نشان کرد: دستاورد دیگر این شرکت، زدن رکورد دوماهه تولیدات شرکت فولاد اکسین است.
محمودپور یادآور شد:دوماه گذشته رکورد دوسال گذشته شرکت زده شد و در ماه گذشته نیز با تولید ۹۴هزار تن رکورد تولیدات این شرکت زده شد.
وی با تأکید بر اینکه رکورد تولید برحسب تناژ از اولویت های ما نیست، یادآور شد: ما به دنبال تولید محصول با ارزش افزوده بالا هستیم.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین با بیان اینکه ساخت واحد جدید فولاد اکسین به مطالعات گسترده نیاز دارد، گفت:در این خصوص با شرکت های بزرگی از کشورهای آلمان و ایتالیا مذاکره شده است. خوشبختانه پس از برجام فضای همکاری با کشور ایران بهبود یافته که این یک دستاورد بزرگ برای دولت است.
وی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی ها حداکثر سه سال پس از کلنگ زنی، این واحد قابل بهره برداری است، یادآور شد: با ساخت و افتتاح این واحد جدید اشتغال بسیاری در استان تولید ایجاد می شود. طبق بررسی های صورت گرفته پس از بهره برداری ۷۰۰ تا هزار نفر به طور مستقیم و پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم بکار گرفته خواهند شد.
محموردپور با بیان اینکه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه برای راه اندازی این واحد جدید لازم است، گفت: استان خوزستان دارای نیروهای بومی متخصص بسیاری است از همین رو در بکارگیری آنها اهتمام خواهیم داشت.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به محدودیت های این شرکت اشاره و اظهار داشت: یکی از مهم ترین چالش های پیش رو تعهدات مالی و تناژی سنگین است. این شرکت ۱۵۳هزار تعهد تناژی و ۳۵۰ میلیارد تومان تعهد مالی برعهده دارد. همچنین ۱۷۰ میلیارد تومان نیز مطالبات داریم.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین در پایان تصریح کرد: از تلاش های دادستان محترم شهر اهواز به عنوان دبیر ستاد تولید و رفع موانع اشتغال درخصوص وصول مطالبات تشکر ویژه داریم.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.