دو کنسولگری موقت ویژه اربعین در خوزستان ایجاد می‌شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مسئول ستاد اربعین اداره‌کل حج و زیارت خوزستان با تاکید بر لزوم اقدام برای دریافت ویزای اربعین حسینی گفت: زائران اربعین امسال تنها با اخذ ویزا می‌توانند از مرز عبور کنند.

محمدامین یاقوت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ثبت‌نام ویزای اربعین از عصر روز گذشته(۲۰ شهریورماه) آغاز شده و تا ۱۳ آبان ماه ادامه دارد.

وی با تاکید بر لزوم اخذ ویزا جهت شرکت در مراسم اربعین افزود: هیچکس بدون ویزا نمی‌تواند از مرز عبور کند و کشور عراق برای افرادی که بدون ویزا وارد این کشور می‌شوند، جرایم سنگینی قرار داده است.

مسئول ستاد اربعین اداره‌کل حج و زیارت خوزستان گفت: گذرنامه زائران اربعین باید تا شش ماه اعتبار داشته باشد. همچنین ویزای اربعین تا سه ماه اعتبار دارد تا برای زائران مشکلی ایجاد نشود.

یاقوت تصریح کرد: هزینه ویزای گروهی و انفرادی از سوی کشور عراق برای هر نفر ۴۰ دلار اعلام شده است.

وی بیان کرد: همچنین هزینه بیمه برای هر نفر ۲۵ هزار تومان است که نسبت به سال گذشته تغییر نکرده ولی خدمات بیشتری به زائران ارائه می‌دهد.

مسئول ستاد اربعین اداره‌کل حج و زیارت خوزستان گفت: متقاضیان سفر به عتبات در اربعین حسینی می‌توانند به سامانه سماح مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام کنند. همچنین ثبت‌نام از طریق دفاتر خدمات زیارتی انجام می‌شود.

یاقوت تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ دفتر خدماتی زیارتی در خوزستان وجود دارد که از این تعداد ۲۰ دفتر در اهواز قرار دارند.

وی با بیان اینکه اکنون کار صدور ویزا در خوزستان در کنسولگری عراق در اهواز انجام می‌شود، افزود: همچنین برای تسهیل در ثبت‌نام و صدور ویزا، دو کنسولگری موقت ویژه اربعین در سوسنگرد و آبادان ایجاد می‌شوند.

مسئول ستاد اربعین اداره‌کل حج و زیارت خوزستان عنوان کرد: از عصر روز گذشته تاکنون ۲۶ هزار نفر در کشور جهت گرفتن ویزا برای مراسم اربعین ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند که از این تعداد ۲ هزار نفر در خوزستان هستند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • با سلام . من شهروند خرمشهری هستم سوالم اینه که چرا کنسولکری موقت در خرمشهر ایجاد نمیشود که زائرنی که شهرستان تشریف میایند راحتر ویزا بزنن خرمشهر امکانات زیادی داره و نزدیکتربه مرز شلمچه تا ابادان .ممنونم