پیشگیری از سوزاندن نفت خام در گودال‌های سوخت از ابتدای مهرماه

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:وزیر نفت ابلاغ کرد: از ابتدای مهرماه در همه فعالیت‌های حفاری و بهره برداری نفت از جمله بهره گیری دستگاه فرآورش سیار، از سوزاندن نفت خام در گودال‌های سوخت (Burn Pit) پیشگیری شود.

به نقل از شانا وزیر نفت طی دستورعملی خطاب به علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، با اشاره به اقدامات همه جانبه وزارت نفت در حوزه محیط زیست اعلام کرد: از ابتدای مهرماه در همه فعالیت‌های حفاری و بهره برداری نفت از جمله بهره گیری دستگاه فرآورش سیار، از سوزاندن نفت خام در گودال‌های سوخت (Burn Pit) پیشگیری شود.

در ابلاغیه بیژن زنگنه آمده است: در سفر اخیر اینجانب به خوزستان در تاریخ ۱۳۹۶/۶/۱، مسئولان استانی از سوزاندن نفت تولیدی از چاه‌های حفاری شده جدید در گودال‌های سوخت با توجه به وضع محیط زیستی استان و به‌ویژه منطقه اهواز شکایت داشتند.

در ادامه اقدامات همه جانبه وزارت نفت در حوزه محیط زیست، لازم است به همه شرکت‌های تولیدی تابعه دستور اکید بفرمایید که از ابتدای مهرماه امسال در همه فعالیت‌های حفاری و بهره برداری نفت (شامل اقدامات مناطق نفتخیز جنوب، متن، مناطق مرکزی و اروندان) از جمله بهره گیری (و در صورت نیاز اجاره) دستگاه فرآورش سیار، از سوزاندن نفت خام در گودال‌های سوخت -Burn Pit- پیشگیری شود.

علاوه بر این در موارد بسیار اضطراری که از گودال‌های سوخت استفاده می‌شود، این گودال‎ها باید بر اساس استانداردهای ابلاغی طراحی شده باشند که در صورت تجمع نفت در آن‌ها، امکان نفوذ نفت به خاک، ریخت و پاش در محیط اطراف و ایجاد آلودگی به حداقل ممکن برسد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.