سفر غیر پوپولیستی رییس جمهور با اولویت دادن به ارزش والای منطق خوزستانیهاِ

طبیعی است در جریان بروز پدیده ی شوم ریزگردها خصوصا قطع برق و در پی آن آب، مردم این استان روزهای سختی را پشت سر گذاشتند و انتقادات و انتظارات مردم عزیز نیز از حقوق به حق هم استانی هایشان است و در این راستا وظیفه دولت مردان نیز آن است با جدیت و اهتمام مضاعف مستقیم و عمیق و همه جانبه دست بکار شده و خوزستان را از این اندوه خارج سازنند و تا حل نهایی مشکلات بیکار ننشینند.
حال در این راستا بر آن شدیم بدور از هر گرایش و یا تعصب گروهی با در نظر گرفتن واقعیات و تکیه بر منطق، برخی اتفاقات اخیر را بین دولت مردان و  آن دسته از کسانیکه از طرف مردم با شیوه های لسانی و رفتاری خاص را اعمال نمودند را مورد ارزیابی قراربدهیم.

طرح سوال؛
هدف از انتفال مشکلات به حق خوزستان صرفا جلب توجه مردم است یا رسیدن به راهکار؟؟

از طرفی دولت قصد دارد با حضورش در خوزستان فقط خودی نشان دهد یا به عمل منطفی برسد؟
یکی از نمایندگان در حضور رییس جمهور و وزرا با لحنی منحصر بفرد و با تبسمی محرک خطاب به رییس جمهمور میگوید چرا الان آمدید!؟
از  آن نماینده محترم می پرسیم که با این حرف به دنبال چی بودید؟! یعنی منطق شما این را میخواست که دکتر روحانی روز بحران که همه مدیران اجرایی  به همراه برخی وزرا که بدستور رییس جمهور در تلاش و کار برای کاهش نگرانی مردم حین بحران بودند به خوزستان بیاید و جلسات تصمیم گیری عاقلانه بگیرد؟
اینجاست که باید گفت درود بر شرف دکتر روحانی که حاضر شد برخی ها با انگیزه های جناحی او را بکوبند ولی حاضر نشد با شیوه های غیر عقلانی و منطقی نفس سوت و کف مردم فریبی را بر پیکره منطقی دولتش راه دهد چون شعور بالای خوزستانیها را واقف بود و البته قابل توجه، آنکه دو تن دیگر از نمایندگان بطور قابل قبولی هم انتقاد ها کردن و احترام شعور استان را جای آوردند و آنکه همه دیدند منتقدین خاص هر چه خواستند گفتند بدون هیچ مزاحمتی که بازهم از خصایص دموکراسی دولت تدبیر و امید است.
ولی قابل تامل آنکه هنگام توضیحات ارام و منطقی وزیر نیرو و رییس سازمان محیط زیست پارازیت ها و لحن های دور از انتظار مشاهده شد ولی باز هم دولت تدبیر و امید بر اعتقاداش که ازادی بیان است را پایبند ماند و مردم با شعور خوزستان پی بردند اگر چه در دولت تدبیر و امید نسبت به انجام وظیفه و شعار غوغاسالار نبود ولی در همین دولت ۴۲ هزار هکتار نهال کاری برای ریزگردها شروع شد و پی بردند که در دولت گذشته مصوب شده که انتقال آب شرب از کارون به استانهای دیگه منتقل شود و در دولت تدبیر و امید هیچ تصمیمی برای خروج آب اتخاذ نشده است و در دولت تدبیر و امید اعتبارات تخصیصی با دستور ویژه دکتر روحانی  در بخش اعتبارات استانی خوزستان بین همه استانها رتبه دوم و در اعتبارات ویژه استانی رتبه سوم و در اعتبارات تملک و دارایی ها رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
توسط رییس دولت تدبیر و امید بدون سخنرانی آتشین و پوپولیستی با صدایی آرام ولی دلسوزی عمیق به خوزستانیها تخصیص اعتبار مالی برای شکست طلسم مشکلات آب و فاضلاب استان خوزستان از طریق فایناس شکسته شد و مهمتر  در دولت تدبیر و امید بود که دولت مردان و مدیریت استان حاضر شد با تجمع جمعی از مردم شریف خوزستان  در ابراز مشکلات ناشی از ریزگردها روبرو شود و مشاهده نماید بهره برداری برخی افراد جناحی را در این تجمع ها را ولی حاضر نشد برای تحریک دینی مردم  که مطالبات خود را طلب می کنند مثل گذشتگان بگوید این خاک از کربلا می آید و تبرک دارد!!!!!!

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • دوست عزیز متن شما بسیار جالب بود چون اتفاقا کاملا جناحی و غیر منطقی و ... بود.