خشکسالی کم سابقه در مناطق ساحلی خوزستان/ بسیاری از روستاهای خوزستان با تانکر آبرسانی می شود

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: خشکسالی و کاهش کم سابقه نزولات جوی در سال آبی جاری در مناطق ساحلی خوزستان سبب خشک شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی و دائمی در منطقه شده است.

خشکسالی و بارش بسیار کم باران در مناطق ساحلی ضمن افزایش آلودگی های زیست محیطی مشکلاتی نیزبرای تامین آب شرب و کشاورزی این مناطق بوجود آورده است.
رودخانه زهره که یکی از رودخانه های دائمی جنوب خوزستان بوده ، ماههاست خشک شده و شناورهای زیادی در دو سوی ساحلی رودخانه به گل نشسته اند.
همچنین دبی رودخانه کارون در ماههای اخیربه علت خشکسالی کاهش زیادی داشته است و نگرانی هایی زیادی برای مردم بوجود آورده است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه در پائیز و زمستان امسال میانگین بارش در مناطق ساحلی از نرمال درازمدت بسیار کاهش دارد، پیش بینی کرد در بهمن مال امسال بارش های نسبتا خوبی در پیش داشته باشیم.
کوروش بهادری افزود: در مناطق ساحلی شدت خشکسالی بیشتر سایر مناطق خوزستان است و برخی از تالاب و برکه های آب در این مناطق کاملا خشک شده است.
وی نسبت به تداوم خشکسالی در مناطق ساحلی خوزستان هشدار داد و گفت: از هم اکنون باید منابع جدید برای تامین آب شرب مردم شناسایی شود.
در همین حال شرکت آب و فاضلاب خوزستان ساکنان مناطق ساحلی را به صرفه جویی در مصرف آب با توجه به کاهش نزولات جوی فرا خواند.
هم اکنون بسیاری از روستاهای مناطق ساحلی خوزستان با تانکر آبرسانی می شود و سطح سفره های زیرزمینی نیز کاهش یافته است.
در صورت تداوم خشکسالی ساکنان مناطق ساحلی خوزستان برای تامین آب مورد نیاز خود سال سختی را پیش رو دارند.
استان خوزستان ۵۰۰کیلومتر نوار ساحلی دارد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.