بیش از ۱۰ هزار پست بلاتصدی در خوزستان / جوانان بیکار

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود بیش از ۱۰ هزار پست بلاتصدی در خوزستان گفت: پر کردن پست های بلاتصدی در خوزستان باید به عنوان یکی از راهکارهای رفع مشکل بیکاری مورد توجه جدی استاندار خوزستان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اقبال محمدیان در جلسه شورای اداری خوزستان که امروز (۲۲ دی ماه) در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هم افزایی، اتحاد، همدلی و انسجام بین تمام جناحهای سیاسی و اقوام خوزستان راه نجات استان است و وجود قومیت های مختلف در خوزستان تنوع و زیبایی خاصی به استان داده است.

وی با تشکر از ارایه پیشنهادات دستگاه های اجرایی به دبیرخانه مجمع نمایندگان استان در خصوص برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: این برنامه در ۱۴۴ ماده و با ۱۷ جدول تدوین شده است اما به عنوان نماینده مردم در مجلس، نقدهایی را نسبت به این برنامه داریم. برای مثال، برنامه پنجم توسعه باید مورد بازنگری و آسیب شناسی قرار می گرفت و نقاط ضعف و قوت و همچنین میزان اجرایی شدن این برنامه اعلام می شد. به ر حال امیدواریم که همه ما تا جایی که به نفع کشور است، در جهت تحقق برنامه توسعه گام برداریم.

نماینده رامهرمز و رامشیر کاهش اعتبارات عمرانی خوزستان در سال ۹۶ را یکی از مشکلات کنونی استان دانست و عنوان کرد: اکنون به جد پیگیر رفع این مشکل هستیم؛ امکانات بودجه ای که برای سال ۹۶ در اختیار استان قرار داده شده، نسبت به سال ۹۵ رشدی منفی داشته است. اعتبارات تملک دارایی سال ۹۵ خوزستان ۲۹۱ میلیارد و ۹۰۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود که این اعتبارات در سال ۹۶ در بسیاری از سرفصل ها و ردیف ها، اعتبارات عمرانی، توسعه پایدار و احیای رودخانه کارون کاهش داشته است.

محمدیان با تشکر از مکاتبات استاندار خوزستان با ریاست مجلس شورای اسلامی در زمینه پیگیری مساله کاهش اعتبارات تملک دارایی استان بیان کرد: البته قول داده اند که این مساله اصلاح شود. در تذکری که در این زمینه به رییس جمهور داده ایم، این موضوع را مطرح کردیم که حق استان خوزستان که ۶۰ درصد منابع نفت و گاز کشور را تامین می کند و اقتصاد کشور به این استان مدیون است نیست که اینچنین مورد بی مهری و بی توجهی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: موضوع حذف ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری از دیگر موضوعاتی است که مجمع نمایندگان خوزستان با جدیت مورد پیگیری قرار داده اند. با وجود اینکه وزارت نیرو این مساله را حل شده عنوان کرده است، اما با انجام محاسبات و بررسی های صورت گرفته متاسفانه متوجه شدیم که ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی این طرح حذف شده است و وزیر نیرو وعده داده که این مساله حل شود.

نماینده رامهرمز و رامشیر با بیان اینکه اکنون موضوع آب در کشور از یک بحران اقتصادی به بحران اجتماعی تبدیل شده است، گفت: متاسفانه در کشور به صورت صحیح از منابع آبی استفاده نمی شود. در حال حاضر ۹۰ درصد منابع آبی کشور در بخش کشاورزی و ۱۰ درصد مابقی در بخش شرب و صنعت مصرف می شود. اگر ۱۰ درصد از آبی که اکنون در بخش کشاورزی مصرف می شود را مدیریت کنیم، می توانیم این حجم آب را در کشاورزی نوین و با استفاده سیستم آبیاری تحت فشار و قطره ای و احداث کانال های مناسب به منظور خدمت به مردم استفاده کنیم.

محمدیان با انتقاد از عملکرد آبفای روستایی و آبفای شهری اظهار کرد: از دو مجموعه آب و فاضلاب روستایی و آب و فاضلاب شهری گله مند هستیم؛ روزانه ۱۲ هزار مترمکعب آب از چاه های رامهرمز استخراج می شود و به اهواز انتقال می یابد. جای تاسف دارد که رودخانه کارون در کنار اهواز قرار دارد و برای تامین آب شرب اهواز از چاه های کم عمق رامهرمز روزانه ۱۲ هزار مترمکعب آب استخراج می شود. این وضعیت ناشی از ضعف مدیریتی است.

وی عنوان کرد: در طرح استیضاح وزیر نیرو بدون تعارف این سوال را از وزیر نیرو پرسیده ایم که چرا استفاده از منابع آبی کشور صحیح نیست. در حال حاضر رودخانه کارون وارد خلیج فارس می شود و ما می گویم چرا آب استان را به اصفهان، یزد و کرمان منتقل می کنند. بنابراین موضوع استفاده از منابع آبی بحثی بسیار جدی و مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس با بیان اینکه امروز مساله بیکاری از بحث ها و مشکلات جدی خوزستان است، گفت: طبق آمار ارایه شده، قوه قضاییه در سطح کشور ۴۸ هزار نفر کمبود نیروی انسانی و بیش از ۳ میلیون مترمربع کمبود زیربنا دارد. این آمار را برای خوزستان استخراج کردیم و متوجه شدیم که متاسفانه سیستم قضاء در خوزستان با بیش از ۲۵۰۰ نفر کمبود نیروی انسانی و ۱۳۰ هزار مترمربع کمبود زیر بنا مواجه است.

محمدیان با تاکید بر لزوم استفاده از پست های بلاتصدی در استان تصریح کرد: از استاندار خوزستان خواستیم که پست های بلاتصدی توسط دستگاه های اجرایی مشخص شود؛ در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار پست بلاتصدی در خوزستان وجود دارد که پر کردن این پست ها می تواند زمینه اشتغال جوانان تحصیل کرده را فراهم کند و به عنوان یکی از راهکارهای جدی رفع مشکل بیکاری مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اگر بنا است که مساله بیکاری در خوزستان مرتفع شود، قطعا یکی از راهکارها پر کردن پست های بلا تصدی است. سه بیمارستان در رامهرمز و رامشیر وجود دارد که با کمبود ۴۲۰ نیروی انسانی مواجه هستند و به همین علت تقریبا تعطیل شده اند و بنابراین مردم این شهرستان ها ناچارند به بیمارستان های مرکز استان یعنی اهواز مراجعه کنند که این امر موجب شلوغ شدن اهواز و همچنین بروز مشکلاتی برای مرکز استان می شود و از سوی دیگر موجب می شود که خدمات خوبی به مردم ارایه نشود.

نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انتظار داریم که موضوع پر کردن پست های بلا تصدی مورد توجه جدی استاندار خوزستان قرار گیرد، این موضوع می تواند بخشی از مشکل بیکاری در استان مرتفع کند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.