طنز چگونه در فصل امتحانات موفق باشیم (ویژه دانشجوی پیام نور)

 

با توام ..آره با تو…ترم اولی هستی؟ با ذوق اومدی دانشگاه؟ میخوای زود درست تموم بشه؟ تو چی ترم آخری؟  دوست داری امتحانات رو با موفقیت پشت سر بگذاری؟

با ما مدرسان ظریف  همراه باشید:

مدرسااااااان ظریف….

به فصل امتحانات، فصل هیجان،  فصل اجرای تمام نقشه های سازمان سیاه برای کمک و همکاری در پاس کردن( همون تقلب خودمونه ولی شما نادیده بگیر) ،  فصل  استرس، فصل تمام بیماریهای روحی و روانی ، جسمی و سخترینش ترک اینترنت(موردی بسیار نادر و نیازمند اراده قوی) نزدیک شدیممم…..

دانشجوی پیام نور که باشی اصولا جز استعدادهای نهفته و  استثنایی بین دانشگاهی کشور محسوب میشی! حالا چرااا؟   ( چون چ چسبیده به را )

از اول ترم یه کتاب پر ملات ۴۰۰ صفحه ای میگیری ۶ جلسه کلاس دو جلسه اشم میخوره به تعطیلی و برف و باران و گرد وخاک و استاد نمیاد، یه جلسه ام خودت میپیچونی ….بقیه اشم نگم بهتره…

حالا منتظره میانترم میمونی که امتحانشم میدی و تا دقیقه نود که شهریه مبارک رو پرداخت کنی و سایت باز شه ، یهو  نمره میانترمو میبینی ۳٫۰۱٫٫٫٫به به !!!( در موارد نادر میانترم ۱ هم مشاهده شده از جمله برای من نویسنده! استاد هرکجا که هستی خدا پشت و پناهت)

خوشحال نشی ها  میانترم نمیدادی سنگینتر بود داداااش…!!

و اما رعایت برخی نکات در امتحانات پایان ترم پیام نور بسیار لازمه از جمله:

اگه شانس بیاری و امتحانت الکترونیکی باشه که درصد قبولیت بسیار بالاست با یه حرکت موس و کلیک  و نگاهی به چپ و راست گزینه درست (بنابر امدادهای غیبی و فیوضات الهی ) نمره قبولی میاری ، باشد که رستگار شویم

از مزایاشم اینه که نمره رو همون زمان  پایان  امتحان زیارت میکنی !

 

پ.ن امتحان الکترونیکی چیست؟ به امتحاناتی اطلاق میشود که در وهله اول تستی بوده اما در برخی دانشگاه ها به علت کمبود سیستم فقط دروسی الکترونیکی ارائه میشوند که تعداد دانشجویانی که آن درس را اخذ نموده کم باشند نه ۶۹ نفر!

امتحان تستی، تستی_تشریحی، تشریحی ، اوپن بوک ، جزوه باز

و بازهم امتحان تستی که در لحظه به لحظه و صدم نمره امکان قبولی یا تجدیدی هست مثل خنثی کردن بمب میمونه سیم آبی یا قرمز!؟ (  ده بی(۲۰) سی چل هم جواب نمیده)

تستی _تشریحی : و آنگاه که نمره ۱۴ تفکیک میشود یکیش دست سیستم و یکی دست استااااد

حسابت با کرام الکاتبینه!(اینجا حکم همون TNT کارتون موش و گربه رو داره که با یه پاس کاری شاید یه طرف منفجر نشه)

و امااا تشریحی: مفرح ترین  و لذت بخش ترین امتحان و اینجاست که دانشجوی پیام نور یکم احساس میکنه به دانشگاه های دیگه مثل دانشگاه آزاد نزدیکتره و همه نمره دست استاده اماااا این قسمت ماجرا به چندعامل بستگی داره : روایی و پایایی استاد ، روایی( با دانشجو راه بیاد و نمره قبولی بده) پایایی( بر عقیده خود پایدار باشه و صدمی هم حق الناس نشه) ، امدادهای غیبی و خوندن درس توسط دانشجو که بسیار نادر  !!! چیییی؟ امداد غیبی؟ اصلا فکرشم نکن داداش!!

اون دو مورد آخرو خودم تجربه نکردما اصلا چی چی هست!؟ فط با نام دلخوشکنک از آنها یاد میشود به این صورت که جزوه و کتاب میبری سر جلسه ولی خب فقط بار اضافه بردی!!!

 

نتیجه گیری : تقلب نکنید، درس بخونید، سر کلاس برید،…. از امکانات دانشگاه هم تا میتوانید استفاده کنید حق مسلم شماست….

 

مدرساااااان ظریف…

 

حیات نوشادی

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.