اختیارات فرمانداران افزایش می یابد/ آبادان پایلوت حقوق شهروندی در بخش زنان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت:آبادان به عنوان شهرستان پایلوت کشور در تحقق حقوق شهروندی در بخش های زنان و کشاورزی انتخاب شده است.

الهام امین زاده روز یکشنبه در سفر به شهرستان آبادان در جمع خبرنگاران رسانه ها، با بیان ظرفیت های استان خوزستان به ویژه آبادان در بخش های انرژی، کشاورزی، دسترسی به منابع آبی و سرمایه انسانی، گفت:سفر امروز به آبادان، نخستین سفر پس از رونمایی از سند حقوق شهروندی است و آبادان می تواند در تحقق این سند پایلوت شود.

*** صنایع مستقر در شهرستان به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم توجه صنایع و شرکت ها مسؤولیت‌های اجتماعی خود در قبال شهر و شهروندان، گفت:شواهد نشان می‌دهد که صنایع توجه کمی به زندگی اجتماعی ساکنان این مناطق داشته‌اند و توسعه‌ مورد نظر محقق نشده است.
وی ادامه داد: صنایع باید علاوه بر توجه به توسعه اجتماعی و شهری، ملاحظات زیست محیطی را مدنظر قرار دهند.
امین زاده گفت:لازم است شرکت ها و صنایع به مسئولیت های اجتماعی خود در قبال شهروندان نظیر حفظ محیط زیست، مدرسه سازی، تامین زیرساخت ها، پل سازی و راهسازی توجه کنند.

**** اختیارات فرمانداران افزایش می یابد
دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در این سفر در بخش دیگری از سخنانش، تفویض اختیارات به استانداران و فرمانداران را راهبرد دولت یازدهم خواند و گفت:اختیارات باید با توجه به مسئولیت ها افزایش یابد.
امین زاده گفت:باید اداره استان ها و شهرستان ها در اقتصاد، سیاست و دیگر بخش ها در نمایندگان حکومت که همان استانداران و فرمانداران است، متبلور شود.
به گزارش ایرنا دستیار رئیس جمهور در امور شهروندی در سفر به شهرستان آبادان، از روستای ‘نقشه حیر’ از توابع بخش مرکزی دیدن کرده و از نزدیک در جریان مشکلات اهالی این روستاها قرار گرفت.
کمبود آب شرب مناسب، نبود ایستگاه پمپاژ آب برای آبرسانی مناسب به نخیلات، وجود گرازهای وحشی و نبود سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان از کمبودهایی بود که روستائیان، رسیدگی به آن را از دستیار رئیس جمهوری خواستار شدند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.