باز باران در راه خوزستان/ رحمت الهی می بارد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون پیش‌بینی هواشناسی اداره‌کل هواشناسی خوزستان گفت: از اواخر امروز تا ظهر فردا بارش‌هایی در ارتفاعات و احتمالا در اهواز پیش‌بینی می‌شود.

علی‌رضا غلام‌پور اظهار کرد: مدل‌ها و نقشه‌ها هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز تا اواسط روز چهارشنبه با عبور امواج ناپایدار و استقرار سامانه کم‌فشار در سطح استان، بارش باران توام با رعد و برق و ابرناکی به ویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات خوزستان را خواهیم داشت.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده با ریزش هوای سرد در عرض‌های نیمه شمالی، دمای هوا چند درجه افت کند.

معاون پیش‌بینی هواشناسی اداره‌کل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: تا صبح امروز در بعضی نقاط بارش‌های پراکنده‌ای را شاهد بودیم و طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی از اواخر امشب تا ظهر فردا بارش‌هایی در ارتفاعات و احتمالا در اهواز خواهیم داشت.

غلام‌پور با بیان این‌که امروز بارش برف در استان گزارش نشده است، عنوان کرد: امکان دارد بارش‌ها از اواخر امروز در ارتفاعات به صورت برف باشد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در امیدیه ۳٫۱ میلی‌متر، در ایذه ۱۲٫۵ میلی‌متر، در بستان ۰٫۴ میلی‌متر، در دزفول ۰٫۸ میلی‌متر، در اندیمشک ۸٫۹ میلی‌متر، در دهدز ۱۴٫۵ میلی‌متر در رامهرمز ۵٫۷ میلی‌متر، در شادگان ۰٫۹ میلی‌متر، در شوشتر ۱٫۵ میلی‌متر، در مسجدسلیمان ۱٫۵ میلی‌متر، در آغاجاری ۴٫۹ میلی‌متر، در گتوند ۰٫۱ میلی‌متر، در ماهشهر و شوش ۰٫۸ میلی‌متر و در ایستگاه رادار اهواز ۲٫۴ میلی‌متر بارندگی ثبت شد.

معاون پیش‌بینی هواشناسی اداره‌کل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته هندیجان با ۲۴ درجه و دهدز با ۸ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان گزارش شدند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین ۴ تا ۱۹ درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.