استاندار: کمترین رشد مالیاتی کشور به خوزستان اختصاص داده شده است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: برای کمک به بخش تولیدو بخش خصوصی خوزستان، کم ترین میزان رشد مالیاتی کشور در سال آینده به استان تعلق گرفته است.

غلامرضا شریعتی سه شنبه در شورای گفت و گو بخش خصوصی و دولت در سرسرای استانداری خوزستان که با حضور رئیس امور مالیاتی کشور برگزار شد بیان کرد: در بودجه ۹۶ رشد مالیاتی استان ۱٫۴ درصد تعیین شده است که کم ترین میزان رشد مالیاتی در کشور است.
در حال حاضر میزان مالیاتی که از تولید کنندگان و بخش خصوصی در خوزستان دریافت می شود ۹ درصد است.
وی گفت: پارسال ۳۲ هزار میلیارد ریال در آمد مالیاتی در استان ثبت شده است که این رقم برای امسال ۳۹ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.
استاندار خوزستان افزود: یکی از راه های کسب درآمد دولت مالیات است و یکی از راه های کاهش وابستگی به درآمد نفت درآمد حاصل از بخش مالیات است.
شریعتی عنوان کرد: با افزایش هزینه جاری درآمد مالیاتی نیز افزایش می یابد و افزایش میزان مالیات می تواند به تولید کنندگان صدمه وارد کند.
استاندار خوزستان بیان کرد: در کل فشار به بخش تولید است و چند سالی است که دچار رکود هستیم البته امسال تا میزانی رشد داشته ایم.
در ادامه این نشست رئیس خانه کشاورزی استان خوزستان بیان کرد: پارسال رتبه دو کشور را در بحث درآمدی مالیات استان خوزستان کسب کرد و انتظار می رود از محل درآمد مالیاتی در استان خدمات بیشتری را برای شهروندان شاهد باشیم.
مسعود اسدی عنوان کرد: در بخش کشاورزی نیز فرآوری محصولات کشاورزی و یا صنعت تبدیل محصولات کشاورزی دریافت مالیات های سنگین تولید کنندگان را دچار آسیب کرده ا ست.
وی گفت: روندی که امور مالیاتی دارد در ابتدا به دولت و بعد به تولید کنندگان صدمه وارد می کند و در صورتی که بخش خصوصی امکان ادامه کار را نداشته باشد دولت دچار خسارت های زیادی خواهد شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.