یادداشت: سخنی مشفقانه با سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری؛ شائبه ها را در عمل رفع کنید

عصر جنوب صرفا در راستای گردش آزاد اطلاعات، منتشر کننده این مطلب بوده و هیچگونه مسئولیتی در قبال دیدگاه های نگارندگان یادداشت ها ندارد…

یادداشت: سخنی مشفقانه با سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری؛
شائبه ها را در عمل رفع کنید

در روزهای اخیر اخبار و شایعاتی در خصوص احتمال انتصاب برخی افراد که به لحاظ سیاسی و فکری منتسب به جریان دولت قبل هستند بعنوان فرماندار برخی شهرهای استان آنهم در آستانه انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورا منتشر شده است و گفته می شود سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استاندار که از ابتدای حضور در این مسند، نشست های مختلفی را با نمایندگان مختلف مجلس داشته، همچنان بر استفاده از نیروهای مخالف دولت و بازماندگان دولت سابق در مناصب مهم اصرار دارد و پیشنهاد برخی گزینه ها، شایبه های جدی برای نگارنده در خصوص اهداف پیگیری اینگونه انتصابات در اذهان ایجاد نموده است.
انتصاب برخی افراد مخالف و یا غیرهمسو با دولت روحانی به عنوان معاون فرماندار در برخی از شهرها و آماده شدن این افراد برای انتصاب در سمت فرماندار در آینده ای نزدیک! از جمله انتصاباتی است که باید درباره آن شفاف سازی لازم صورت بگیرد.
همزمان و در حالیکه گفته می شود با هماهنگی میان سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی و نماینده رامهرمز در مجلس، یکی از فرمانداران دولت قبل قرار است بجای سرپرست اصلاح طلب فرمانداری رامهرمز منصوب شود. در عین حال یکی از کارکنان استانداری در دوره قبل که از قضا رزومه او از سرپرست فرمانداری رامهرمز قوی تر نیست بعنوان فرماندار هویزه مطرح می شود! سیاست یک بام و دو هوایی که یک نیروی اصلاح طلب که هم سابقه بخشداری و هم سرپرستی فرمانداری را در پرونده دارد و هم استخدامی آزمونی وزارت کشور است را دارای رزومه کافی نمی داند اما یک نیروی استخدامی دوره دولت قبل که بخشدار و معاون فرمانداری بوده را برای فرماندار شدن در یک شهر دیگر دارای رزومه کافی و وافی می داند!
ضمن آنکه افراد دیگری نیز برای برخی دیگر از مناصب پیشنهاد شده اند که از قضا آنان نیز ویژگی مشترک شان، مخالف دولت روحانی و یا منتسب بودن به دولت احمدی نژاد بوده است!
معلوم نیست علاقه سرپرست معاون سیاسی و اجتماعی استانداری که از قضا فاقد هرگونه فعالیت سیاسی و انتخاباتی در سالهای گذشته است و با برگ جریان اصلاح طلبی و حامیان دولت به این منصب رسیده، به انتصاب نیروهای مخالف دولت و یا ارتقای بازماندگان دولت سابق چیست؟
اساسا تلاش و علاقه ایشان به جلب رضایت و (احتمالا حمایت) نمایندگان اصولگرای استان به چه دلیلی است؟! امیدواریم برخی شایعات و شائبه های ایجاد شده درست نباشد اما لازم است هشدارهای لازم توسط حامیان دولت به ایشان داده شود تا مبادا تصور شود که قرار است اجازه داده شود همه برگ های اصلاح طلبان و حامیان دولت روحانی و هزینه های پرداخت شده توسط اصلاح طلبان و نیروهای حامی دولت در استان، دانشجویان، فعالان سیاسی شهرستانها و… بپای استاندار شدن ایشان و جانشینی شریعتی بسوزد!
اینکه گفته می شود ایشان از یکطرف سعی می کنند با بخشی از نیروهای اصلاح طلب عرب که با برخی نیروهای ذی نفوذ سیاسی در پایتخت مرتبط هستند تنظیم رابطه کند و از طرف دیگر، سعی در جلب رضایت و همراهی نمایندگان اصولگرای مجلس داشته باشد و در عین حال ارتباطات خود با برخی جریانات خاص را تقویت کند و نیروهای احمدی نژادی ارتقا یافته و یا جایگزین نیروهای اصلاح طلب بشوند تا شاید زمینه استانداری در ایام پس از انتخابات۹۶ فراهم گردد! بسیار نگران کننده است که امیدواریم در عمل اثبات شود که این شائبه ها صحت ندارند.
بدیهی است همانطور که استاندار سابق خوزستان برای استفاده از برخی بازماندگان و نیروهای منتسب به دولت قبل زیرسوال بود مدیریت جدید استان هم از نقد مشفقانه در امان نخواهد بود و دلسوزان و حامیان دولت اجازه نخواهند داد عرصه سیاسی و دولت در استان، به صفحه شطرنج برای نیل به اهداف افراد و جریانات خاص تبدیل شده و نیروهای اصلاح طلب به مثابه سربازانی بی اهمیت بپای کیش و مات شدن جناب استاندار در فردای انتخابات۹۶، قربانی و ذبح شوند.البته نباید فراموش شود همانطور که قبلا بارها و بارها مورد تاکید نیروهای اصلاح طلب استان بوده، مسولیت هرگونه انتصابی و لو با اصرار و پیگیری معاونت محترم سیاسی و اجتماعی، بر عهده شخص استاندار محترم و معزز خوزستان می باشد و لازم است اختیارات استاندار محترم و مصلحت دولت تدبیر و امید، وجه المصالح تعارفات و رودربایستی های سیاسی قرار نگیرد.امیدواریم لازم نباشد در نوشته های بعدی شخص رییس‌جمهور و وزیر کشور را خطاب نماییم و انشالله همه آنچه در فضای سیاسی در این زمینه گفته می شود و در این مطلب به آن پرداخ
تیم از اساس صحت نداشته باشد و شاهد تقویت حامیان دولت و حرکت در مسیر خواست مردم در انتخابات۹۲ باشیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.