هدایت الله خادمی: شایسته سالاری از بین رفته است/ فقر در خوزستان بیداد می کند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: شایسته سالاری از بین رفته و تمامی مشکلات موجود به دلیل همین موضوع است. افراد شایسته را در این استان به کار نمی گیرند و برخی از مدیران نیز که با امضا روی کار می آیند

هدایت الله خادمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: در دوره های قبل، در حوزه های نفتی از منافع استان خوزستان دفاع می شد ولی در این دوره، خیلی خوب عمل نشده است. قراردادهای جدید بر اساس الگوی وزیر نفت (ipc) چون خوب نبود باید کنار گذاشته می شد و برای همین نیز الگوهای خود مناطق نفتخیز جنوب در قراردادهای نفتی مدنظر قرار گرفته شد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس تصریح کرد: ایران از سطح نخبگی در حال کاهش است، چون روابط برای تعیین مدیران، جایگزین ضوابط شده است و دیگر شایسته سالاری را رعایت نمی کنند.

خادمی بیان کرد: با این امکاناتی که خوزستان دارد این وضعیت در شأن آن نیست، چون شایسته سالاری نیست. متأسفانه هنوز سرمان محکم به دیوار نخورده تا موقعیت سنجی لازم را برای منطقه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در خصوص مصوبه ای که برای طرح بهشت آباد صادر شد، از شب قبلش به فکر تحصن بودم و خوشبختانه سایر نمایندگان نیز یک صدا بر این موضوع ایستادگی کردند و در نهایت کمیته تحقیق تشکیل شد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، با گلایه از قومیت گرایی در خوزستان گفت: اصفهان چون استان مسئول خیزی دارد، مافیای آب را نیز تشکیل داده اند. خوزستانی ها یا نقشی ندارند و یا آنهایی که دستشان به جایی رسیده، کاری برای این استان نکرده اند.

خادمی یادآور شد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در شهرهای ایذه و باغملک اصلا اجرا نشد و ما پیگیری های لازم را انجام و در نهایت مقرر شد تا شهرهای مسجدسلیمان، ایذه و باغملک را نیز در فاز دوم طرح، پوشش دهند.

وی ادامه داد: مجوز موزه باستان ایذه را نیز گرفته و ساختمان آن را نیز تعیین کرده ایم. در هر صورت ایذه مهد تمدن است و چندین سال قبل از اسلام هم بوده و باید به مباحث تاریخی در این شهرستان اهمیت داده شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس اظهار کرد: خیلی از وزرای دولت های مختلف آنهایی نبودند که در حد انتظار برای رفع مشکلات ما باشند. متأسفانه فسادهای اقتصادی همه را در بر گرفته و اینطور نمی توان انتظار پیشرفت داشت.

خادمی اضافه کرد: سد کارون ۴ در خاک ایذه است، ولی مدیریت آن در یک استان دیگر، و این باید باعث تأسف باشد. باید تولید ثروت داشته باشیم و در غیر این صورت، فرزندان این استان باید چشمشان به دیگران باشد.

وی در پایان گفت: در حالیکه ثروت کشور در خوزستان نهفته شده، فقر در این استان بیداد می کند، ولی تبریز شهر بدون گدای ایران است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.