بدهی ۶۰ شرکت خوزستانی به آموزش و پرورش

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۶۰ شرکت در استان خوزستان به آموزش و پرورش مطالبات خود را پرداخت نکرده اند.

به گزارش ایرنا محمد تقی زاده شنبه در شورای آموزش و پرورش استان در سرسرای استانداری خوزستان گفت: تنها شرکت هایی که در استان مطالبات خود را به آموزش و پرورش پرداخت کرده اند مناطق نفت خیز جنوب و پتروشمی بندر امام هستند.
وی گفت: نزدیک به سه سال است که دریافت مطالبات از سوی شرکت ها به آموزش و پرورش به طور جدی در دست پیگیری است و اگر پرداخت مطالبات از سوی سازمانها در اولویت قرار داشت امروز با مشکلات جدی در آموزش و پرورش روبرو نبودیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: پارسال بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال سرانه برای دانش آموزان به آموزش و پرورش پرداخت شد که سرانه هر دانش آموز در حدود ۱۴ هزار ریال بوده است که ناکافی بوده است.
تقی زاده عنوان کرد: تا سه سال پیش شرکتها یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به آموزش و پرورش بدهکار بودند.
در ادامه این نشست شهردار اهواز بیان کرد: در چند سال اخیر شهرداری اهواز ۵۲ میلیارد ریال به آموزش و پرورش پرداخت کرده است و از این پس نیز کمک خواهیم کرد.
سید خلف موسوی افزود: با توجه به رکود بازار ساخت و ساز در استان درآمد شهرداری کاهش یافته به همین منظور با مشکلاتی در پرداخت روبرو می شویم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان نیز بیان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که هر سه ماه یک بار مطالبات شرکت ها در استان به آموزش و پرورش پرداخت شود.
امید حاجتی افزود: آموزش و پرورش نیز پول هایی که دریافت می کند برای هزینه آموزش هزینه کند و در امور عمرانی وارد نکند چرا که بودجه ای به استان در خصوص عمران مدارس پرداخت شده است که اداره نوسازی مدارس وارد کار می شود.
وی گفت: آموزش و پرورش مطالباتی را که دریافت می کند بیشتر در مناطقی که افت تحصیلی دارند استفاده کند.
آیتالله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هم گفت: برای ادامه اجرای طرح معراج در مدارس استان خوزستان به سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گزارش ایرنا وی بیان کرد: با اجرای این طرح در مدارس همکاری بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزایش می یابد و باعث پرورش دانش آموزانی مسجدی خواهیم شد.
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه این طرح از سال ۸۹ اجرا شده است درادامه اضافه کرد: در قالب این طرح کلاس های آموزشی اخلاقی برای اولیا دانش آموزان نیز برگزار می شود.
این نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تنها یک سوم مدارس مناطق اهواز، باوی و کارون زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند بیان کرد: یک هزار و ۳۰۰ مدرسه در این مناطق وجود دارد که در صورت تامین اعتبار می توانند زیر پوشش این طرح قرار بگیرند.
امام جمعه موقت اهواز درادامه افزود: از ۱۰ سال گذشته تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه تشکیل شد تا آموزش و پرورش در فعالیت های فرهنگی خود از حوزه های علمیه استفاده کند.
آیت الله حیدری افزود: طرح مدارس امین از دیگر برنامه های فرهنگی است که توسط حوزه علمیه در حال انجام است و ۲۵ مدرسه در استان زیر پوشش این طرح است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.