ونیز ایران ۵ دهه پیش ثبت شده است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت : مساحت تالاب های ثبت شده ایران در کنوانسیون رامسر یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار می باشد که ۴۰۰ هزار هکتار آن را تالاب شادگان به خود اختصاص داده است .

احمدرضا لاهیجان چهارشنبه درجلسه هماهنگی روز جهانی تالاب ها اظهار کرد: (دوم فوریه) مصادف با ۱۴ بهمن روز جهانی تالاب ها است.
وی گفت: در ایران اولین اجلاس برای تالاب ها در سال ۱۹۷۱ به میزبانی شهر رامسر برگزار و نامگذاری شد که ۱۶۹ کشور عضو این کنوانسیون هستند .
لاهیجان زاده ادامه داد : در ایران طی ۱۰ سال اخیر به برگزاری مراسم روز جهانی تالاب اهمیت داده نشده است که درسالهای اخیر فعالیت خوبی شده است.
وی گفت: همایش روز جهانی تالابها در سال ۹۳ به میزبانی زابل ، سال ۹۴ به میزبانی اصفهان برگزار شده است و امسال خوزستان میزبان این همایش است .
وی افزود : درکل دنیا یک هزار و ۷۰۰ سایت وجود دارد که تالاب های مهم با شاخص های مختلف ثبت شده اند و در ایران حدود ۲۰تالاب در این کنوانسیون به ثبت رسیده است.
وی گفت: تالاب شادگان و هورالعظیم از جمله تالابهای مهم کشور هستند که به خاطر اکوسیستم موقعیت جغرافیایی در جایگاه ویژه ای قراردارند .
مدیرکل محیط زیست خوزستان بیان کرد : این اجلاس به صورت جدی برگزار خواهد شد و مراسم اجلاس روز جهانی تالاب ها امسال به میزبانی خوزستان برگزار می شود.
خسرو نشان مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در این جلسه اظهار کرد: استان های فارس و اصفهان با آثار تاریخی ۲هزارو ۴۰۰ سال توانسته اند جایگاه خود را در جذب گردشگر پیدا کنند در حالی که خوزستان با داشتن آثار باستانی چون چغازنبیل با قدمتی بیش از ۳ هزارو ۴۰۰سال به جایگاه خود نرسیده است.
نشان ادامه داد : برند سازی یک تخصص است و اگر به آن نرسیم نمی توانیم نتیجه خوبی در معرفی آثار منحصر به فرد خوزستان داشته باشیم و باید ویژگی های منحصر به فرد استان خوزستان را بر جسته کنیم .
کنوانسیون مربوط به تالاب‌های مهم بین‌المللی، به ویژه تالاب‌های زیستگاه پرندگان آبزی معروف به کنوانسیون رامسر پیمانی بین‌المللی برای حفاظت از تالاب‌ها و حیوانان و گیاهان وابسته به آن‌ها است که در سال ۱۹۷۱ میلادی در شهر رامسر به تصویب رسید .

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.