آخرین خبرها از بازداشت ۴ تبعه کویتی در اهواز

عصر جنوب – asrejonoob.ir: قائم مقام وزارت خارجه کویت در ارتباط با بازداشت چهار تبعه این کشور در اهواز اظهار داشت : مقامات ایرانی در مورد وضعیت این افراد برخورد مثبتی نشان دادند و امیدواریم طی دو روز آینده در ارتباط با محل بازداشت آنان اطلاع پیدا کنیم.

  خالد جارالله، قائم مقام وزارت خارجه کویت در گفت و گو با رادیو کویت ابراز امیدواری کرد این تعامل مثبت مقامات مسئول ایرانی تا آزاد شدن این افراد و بازگشت آنان به کشورشان ادامه یابد.

وی همچنین گفت از سفیر ایران در کویت دعوت به عمل آمد تا در جلسه ای با حضور معاون کنسولی وزارت خارجه کویت حضور یابد و از وی درخواست کردیم در مورد سرنوشت اتباع کویتی و آزادی آنان تلاش کند.
وی افزود: به محض قطع ارتباط با این چهار نفر فورا موضوع را از طریق سفارت کویت در تهران پیگیری کردیم و مقامات ایرانی وعده دادند موضوع را پیگیری کرده و موقعیت دقیق آنها را به ما اعلام کنند و در راستای آزادی آنان تلاش نمایند.
جارالله خاطر نشان کرد، از سفیر ایران در کویت نیز دعوت شد تا در جلسه ای با حضور معاون کنسولی وزارت خارجه کویت حضور یابد و از وی درخواست کردیم در مورد سرنوشت اتباع کویتی و آزادی آنان تلاش کند.
سفیر ایران نیز وعده داد با مسئولان ذیربط تماس گرفته و در اسرع وقت در مورد موقعیت اتباع کویتی به ما اطلاع خواهد داد.
در همین راستا علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت  تصریح کرد: پس از دعوتی که از اینجانب به عمل آمد، روز جمعه در وزارت خارجه کویت با معاونت کنسولی ملاقات کردم. آنها خواستار مساعدت سفارت شدند و من نیز با توجه به روابط خوب کنسولی فی مابین وعده پیگیری دادم.
وی افزود: علیرغم تعطیلی دو روزه، تلاش بسیاری برای پیگیری موضوع به عمل آمد و ان شاالله این تلاش ها ادامه خواهد داشت.

 

منبع: الف

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.