از رانش زمین در مسجد سلیمان تا لزوم ترمیم سیل بندها

عصر جنوب: مدیر کل بحران استانداری خوزستان گفت: بارش باران در دور روز گذشته در استان خوزستان باعث وارد کردن آسیب به برخی خانه ها در شهرستان مسجد سلیمان شد.

هاشم بالدی شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: براساس گزارش فرمانداری این شهرستان به دلیل کوهستانی بودن و نیز ساخت و ساز مجاز و غیر مجاز برخی خانه های این شهر دچار آسیب شدند.
وی افزود: در دو روز گذشته در مسجد سلیمان نزدیک به ۹۰ میلیمتر بارش باران گزارش شده است. وی گفت: این خانه ها به دلیل رانش لایه های زمین در خطر هستند اما با همکاری فرمانداری این شهرستان و ستاد بحران خوزستان تا حد امکان از بروز حادثه جلوگیری شده است.
بالدی درادامه بیان کرد: یکسری خدمات به مردم این منطقه و خانه هایی که آسیب دیده اند داده شده است.
مدیرکل بحران خوزستان با بیان اینکه تعداد خانه هایی که در این بارندگی در مسجد سلیمان خراب شده کم است، افزود: از سال ها قبل به دلیل نحوه ساخت و ساز در مسجد سلیمان، جاججایی ساکنان در دستور کار بوده است.
بالدی گفت:برخی خانه های مردم از مناطق پرخطر با توجه به بافت فرسوده و نشتی گازی در برخی مناطق مسجد سلیمان با هماهنگی برخی دستگاه ها مثل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن جابجا شد.
وی در ادامه افزود: در این بارندگی معابر عمومی مناطقی از ایذه و بهبهان نیز دچار آبگرفتگی شد و
چند جاده نیز در خوزستان مسدود شد.
بالدی اظهارکرد:مسیر آزاد راه پل زال – خرم آباد برای ساعاتی مسدود بود ولی ماموران دستگاه های مرتبط باز شد.
مدیرکل بحران خوزستان بیان کرد: دبی آب رودخانه کرخه بالا آمده اما تهدیدی برای مناطق اطراف ایجاد نکرده و جا دارد که فرمانداران و دهیاران و شهرداری ها نسبت به بازسازی و ترمیم سیل بندهای خود اقدام کنند.
وی افزود: طبق پیش بینی هواشناسی سامانه باران زا امروز از خوزستان خارج می شود ولی بارندگی بعدی را خواهیم داشت به همین منظور بحث ترمیم سیل بندها چه اطراف روستاها و چه اطراف مناطق کشاورزی و چه شهرها به جد پیگیری شود.
وی گفت: از مردم تقاضا داریم که به مسئولان کمک کنند تا شاهد خساراتی حداقلی برای روستاها و شهرها باشیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.