جسد ۴۲ نفر از ۴۸ نفر مفقود و کشته حادثه قطار سمنان شناسایی شده اند/ پیکر شهدا تکه تکه شده

عصر جنوب: وزیر دادگستری گفت: طبق آخرین آمار، پس از حادثه قطار سمنان جسد ۴۲ نفر از ۴۸ مفقود و کشته شده این حادثه شناسایی و احراز هویت شده اند.
حجت السلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) در مسجد محمدی کاشان در گفت و گو با ایرنا ضمن تاکید بر ضرورت بررسی علل وقوع حادثه دلخراش قطار سمنان اظهار داشت: گزارش ها در حال پیگیری است و ظرف چند روز آینده نهایی و به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این رابطه چهار نفر معرفی و بازداشت شده اند، افزود: تحقیقات همچنان ادامه دارد تا هرچه سریع تر زوایا و علت های این حادثه دلخراش مشخص شود.
سانحه برخورد قطارهای تبریز- مشهد و مشهد- سمنان به یکدیگر ساعت هشت صبح جمعه پنجم آذر ۹۵ در محدود ایستگاه هفتخوان استان سمنان رخ داد که در این سانحه تعدادی از واگن ها از خط خارج و تعدادی از واگن ها نیز دچار آتش سوزی شدند و تعدادی از هموطنان کشته و زخمی شدند.
پورمحمدی همچنین ضمن محکوم کردن اقدام های تروریستی و جنایتکارانه داعش و ایادی آنها در حله عراق گفت: در بازدید چند روز پیش از پزشکی قانونی شاهد بودیم که جنازه شهدای این حمله تروریستی تکه تکه و سوخته بودند اما داعش و ایادی آن ها بدانند ملت ایران در برابر دشمنان چقدر مقاومند.
در حادثه تروریستی پنجشنبه هفته گذشته در حله عراق بیش از ۸۰ زائر حسینی که اغلب آنها خوزستانی بودند به شهادت رسیدند و چندین نفر هم زخمی شدند. تا کنون هویت ۴۷ نفر از آنها که ۴۵ نفر ایرانی و ۲ نفر از اتباع خارجی هستند احراز شده است. امروز ۳۷ نفر از شهدای حله در اهواز تشییع شدند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.