استاندار مطرح کرد: خوزستان از برخی لوازم اولیه حیات برخوردار نیست

عصر جنوب: استاندار خوزستان گفت: سمن‌ها توجه داشته باشند که حقوق شهروندی تنها در قالب مسایل سیاسی نیست که آن را طلب کنیم، بلکه در ابتدا یک حق اولیه انسانی و شهروندی است که باید دانسته، گفته و طلب شود.

غلامرضا شریعتی در جلسه حقوق شهروندی که شب گذشته (۲۶ آبان ماه) با حضور دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: اولین حق مردم دانستن است و مردم باید بداند که محیط‌شان سالم یا آلوده است؛ این موضوع از حقوق آنان است و نباید این را از مردم دریغ کنیم.

وی افزود: دانستن و اطلاع داشتن از تمام امور مخصوصا محیطی که در آن زندگی می‌کنیم جزو حقوق اساسی مردم است. سمن‌ها توجه داشته باشند که حقوق شهروندی تنها در قالب مسایل سیاسی نیست که آن را طلب کنیم، بلکه در ابتدا یک حق اولیه انسانی و شهروندی است که باید دانسته، گفته و طلب شود.

استاندار خوزستان گفت: حیات لوازمی دارد و یکی از این موارد اولیه، آب شرب سالم است که استان خوزستان از آن برخوردار نیست. دفع فاضلاب باید به صورت سالم و بهداشتی انجام شود تا سلامت شهروندان به خط نیفتد که خوزستان از این مورد نیز برخوردار نیست.

وی بیان کرد: مردم باید این حقوق را مرحله به مرحله طلب کنند و مردم بخواهند و بگیرند؛ با جملات پرطمطراق چیزی عاید نمی‌شود بلکه مسایلی باید گفته شود که جزو حقوق مردم باشد.

شریعتی گفت: در شهر اهواز در یک سال اخیر شیوع بیماری سالک رشد پیدا کرده و علت آن نخاله‌های ساختمانی است که در دور تا دور این شهر ریخته شده است. چرا باید این گونه باشد و چرا مدیریتی در این زمینه نیست؟ در این شرایط باید مسایل اولیه حقوق شهروندی را طلب کنیم و رها نکنیم و بعد پله به پله مراحل بعدی را بخواهیم.

وی افزود: برخی از حقوق شهروندی را باید از حکومت طلب کرد ولی برخی از این حقوق دست خودمان است. در این جهت خانه سمن‌ها را دایر خواهیم کرد تا محلی برای همراهی و هم‌افزایی و وفاق باشد. همچنین عنوان کرده‌ایم در ابلاغی که برای شهرداران صادر می‌شود حتما بر همکاری و مشارکت سمن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها تاکید و خواسته شود.

استاندار خوزستان گفت: از سوی دولت آمادگی کامل برای همکاری در زمینه اجرای حقوق شهروندی وجود دارد و در خوزستان نیز به اندیشه‌ها، شعارها و وعده‌هایی که رییس جمهور داده است، پایبند هستیم و به عنوان نماینده وی در این زمینه آمادگی داریم. همچنین انتظار داریم که مردم به صورت کارشناسی و عمیق، مسایل خود را هم از حکومت و هم از نهادهای عمومی غیردولتی طلب کنند.

وی با بیان این‌که اجرای حقوق شهروندی معلولان نیز در دست بررسی است، اظهار کرد: هیچ افتراق و جدایی در استان خوزستان نیست و همه اقوام استان صمیمانه در کنار هم زندگی می‌کنند و این به عنوان یکی از برکات و فرصت‌های خوزستان است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.