وارانگی هوا در خوزستان/ تعطیلی مدارس سه شهرستان/ آخر هفته خاک و بارانی/ پدیده وارانگی ادامه دار

عصر جنوب:  تمامی مدارس سه مقطع شهرستان های اهواز، باوی و کارون به دلیل آلودگی هوا فردا سه شنبه تعطیل اعلام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان دوشنبه شب در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: به دلیل وارونگی هوا، ماندگاری وضعیت آلودگی و افزایش آلاینده ها فردا (سه شنبه) همه مدارس شهرستان های اهواز، باوی و کارون در نوبت های صبح و بعد از ظهر تعطیل است.
هاشم بالدی افزود: ساعت کار ادارات این شهرستان ها ، بانکها و مراکز دانشگاهی به جز مراکز امدادی و آتش نشانی و بیمارستانی نیز با تاخیر و از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح آغاز می شود.
وی اظهار کرد: این تصمیم بر اساس پیش بینی هواشناسی مبنی بر تشدید آلودگی و هشدار و اضطرار و باعنایت به مصوبه ستاد مدیریت بحران، به منظور پیشگیری از خطرات ناشی از آلودگی هوا اتخاذ شده است.
بر اساس این گزارش، نشست ستاد مدیریت بحران خوزستان عصر امروز در استانداری تشکیل شده است.
در ۲۰ روز اخیر اهواز همیشه بیشترین آلودگی هوا را در میان شهرهای کشور داشته است. در دو روز گذشته که پدیده اینورژن اتفاق افتاده بود، نیز هوای اهواز شرایط ناسالم داشته است.
چند کلانشهر کشور در روزهای اخیر با پدیده اینورژن و تشدید آلودگی مواجه هستند و این مساله باعث تعطیلی مدارس تهران در روز دوشنبه شد.
در پی وقوع پدیده اینورژن (وارونگی دما) اداره کل حفاظت محیط زیست نیز به صنایع آلاینده اهواز اعم از نفت و نیشکر و فولاد اخطار داده که از فعالیت هایی که آلودگی هوا را در شرایط وارونگی هوا کلانشهر تشدید می کند، بپرهیزند.
بر اساس گزارش هواشناسی از دو روز پیش پدیده اینورژن (وارونگی هوا) در اهواز اتفاق افتاده و این شرایط تا چهارشنبه ادامه دارد.
وارونگی دما یا اینورژن به پدیده‌ای گفته می‌شود که در آن برخلاف حالت طبیعی با افزایش ارتفاع دما نیز زیاد می‌شود و در این شرایط درجه حرارت پائین جو کمتر از طبقه فوقانی است. در شهرهای بزرگ وارونگی دما معمولاً باعث آلودگی هوا می‌شود.

** تکمیلی؛

وارونگی هوا تا روز چهارشنبه در خوزستان/ خاک و باران در راه/ احتمال تعطیلی در روزهای آینده؟
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: پدیده وارونگی هوا که از دو روز گذشته در خوزستان اتفاق افتاده تا اوایل روز چهارشنبه ادامه دارد/ برای آخر هفته گردوغبار پیش بینی می شود/ از روز جمعه انتظار بارندگی وجود دارد.
احتمال تعطیلی در شهرستان های استان خوزستان برای روزهای آینده وجود دارد/ آخرین مصوبات و خبرهای مربوط به تعطیلی ها از طریق همین کانال منتشر می شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.