برنامه توزیع شیر در مدارس خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان چگونگی توزیع شیر را برای آموزش‌و‌پرورش مهم خواند و با بیان این‌که درصدد اجرای برخی اقدامات تکمیلی و فرهنگی برای تعمیق فرهنگ استفاده از شیر در رژیم غذایی دانش‌آموزان هستیم، گفت:‌ امسال مکمل‌های شیر را نیز پیشاپیش وارد بوفه مدارس کرده‌ایم.

علیرضا مسرور با اشاره به این‌که امسال در سراسر کشور انحصار توزیع شیر در مدارس به سازمان دانش‌آموزی واگذار شده است، اظهار کرد:‌ وقتی آموزش‌وپرورش می‌تواند شیر را به‌صورت مناقصه‌ای خریداری کند در واقع این امر را نیز می‌پذیرد که به صورت مناقصه‌ای توزیع شود.

وی تصریح کرد:‌ آموزش‌وپرورش نسبت به خرید شیر از شرکت‌های لبنی انحصار دارد و وقتی که ناگزیر باید تحت هر شرایطی و حتی با وجود عرضه شیر با قیمت کمتر در خارج از استان، از تولیدات داخل استان خریداری کند، به همان نسبت نیز انتظار می‌رود شرکت‌های تولیدکننده شیر، آموزش‌و‌پرورش را در اولویت خود قرار دهند.

رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان با بیان این‌که البته سازمان دانش‌آموزی علاوه بر توزیع تعهداتی دارد که بخش خصوصی امکان اجرای آن را ندارد،‌ گفت: سازمان دانش‌آموزی در کنار توزیع شیر یک کار فرهنگی گسترده را در راستای تعمیق فرهنگ استفاده از شیر در رژیم غذایی دانش‌آموزان در برنامه دارد که بخش خصوصی به علت عدم دسترسی به مدارس و دانش‌آموزان امکان اجرای آن را ندارد.

مسرور خاطرنشان کرد:‌ هنوز قراردادهای امسال خرید شیر منعقد نشده و خریدی از سوی آموزش‌وپرورش صورت نگرفته، زیرا دستورالعمل‌های مربوط برای توزیع و خرید شیر ابلاغ نشده است؛ اکنون منتظر هستیم که به محض ابلاغ این دستورالعمل‌ها و انعقاد قرارداد خرید، برای توزیع شیر وارد گفت‌وگو شویم و البته در مناقصه نیز شرکت می‌کنیم زیرا اطمینان داریم که سازمان دانش‌آموزی توان رقابت با بخش خصوصی را دارد.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته نیمی از توزیع شیر در مدارس از سوی سازمان دانش‌آموزی انجام شد، عنوان کرد:‌ امسال درصدد هستیم که تمام شیر مدارس را توزیع کنیم. سال گذشته یکی از موفق‌ترین سال‌ها طی ۱۷ سال از توزیع شیر در مدارس بوده است به طوری‌که در این سال بیشترین توزیع شیر در مدارس استان با توزیع ۵۰ میلیون پاکت شیر انجام شد که ۲۳ میلیون پاکت آن توسط سازمان دانش‌آموزی توزیع شد.

رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان تعداد نوبت‌های توزیع شیر در سال جاری را وابسته به قدرت دولت در پشتیبانی مالی از توزیع شیر در مدارس دانست و گفت:‌ سال گذشته سازمان دانش‌آموزی در تمام مدارس مقاطع سه‌گانه در ۴۰ منطقه آموزشی سراسر استان توزیع شیر را انجام داده است.

مسرور تصریح کرد: ‌در گذشته کارخانجات تولید شیر، محصول را به بخش خصوصی تحویل می‌دادند و بخش خصوصی با استفاده از خودروهای خود، شیر را در مدارس توزیع می‌کرد اما اکنون چگونگی توزیع شیر و این‌که شیر چگونه روی میز دانش‌آموز برسد، برای آموزش‌و‌پرورش مهم و نگران‌کننده شده است.

وی افزود: باید در توزیع روزانه، مصرف آن توسط دانش‌آموز و درونی‌شدن انگیزه‌های مصرف شیر در دانش‌آموزان حساسیت ایجاد شود که همه این موارد مستلزم برخی اقدامات تکمیلی و فرهنگی است؛ سال گذشته سازمان دانش‌آموزی نزدیک به پنج، ‌۶ نوع کار فرهنگی در کنار توزیع شیر انجام داده است که امسال بنا دارد این اقدامات را به شکل گسترده‌تری انجام دهد.

رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان با بیان این‌که جشن‌های شیر باید در مدارس به‌طور گسترده‌تری برگزار شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته این برنامه به‌صورت نمادین اجرا شد که امسال درصدد هستیم به‌طور گسترده برگزار شود؛ همچنین امسال مکمل‌های شیر را نیز از طریق قرارداد با شرکت شیر پگاه پیشاپیش وارد بوفه مدارس کرده‌ ایم که دانش‌آموزان به‌جای اقلامی مانند پفک، بستنی و … مشتقات شیر را با قیمت کارخانه مصرف کنند.

مسرور افزود: سازمان دانش‌آموزی نیز بر این امر نظارت می‌کند که مدیران متقاعد شوند بوفه‌های مدارس را از مشتقات شیر سرشار کنند زیرا مصرف شیر نقش بی‌بدیلی در رشد دانش‌آموز دارد؛ درصدد هستیم این کار را به گونه‌ای انجام دهیم که دانش‌آموز فقط در مدت چهار، پنج ماه توزیع شیر حمایتی، مصرف‌کننده نباشد بلکه شیر در طول سال در سبد غذایی دانش‌آموز قرار گیرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.