خوزستان کمبود ۱۰ هزار نیروی انسانی دارد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل آموزش ‌و ‌پرورش استان خوزستان گفت: خوزستان هم اکنون با مشکل کمبود ۱۰ هزار معلم مواجه است و انتظار می‌رود نمایندگان استان در مجلس به فکر رفع این مشکل و تامین ردیف برای آن باشند.

محمد تقی‌زاده ظهر امروز در حاشیه برگزاری جشن عاطفه‌ها با اشاره به اجباری شدن کلاس‌های پیش دبستانی از امسال و تاکید بر ثبت نام افراد واجد شرایط در این مقطع اظهار کرد: خواندن و نوشتن در دین مبین اسلام از جایگاه والایی برخودار است و از این رو است که با خواندن و نوشتن آغاز شد.

وی با ارزش و اهمیت همراهی روزهای آغاز تحصیل دانش آموزان با روزهای آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: یاد و خاطره ۵ هزار فرهنگی و ۳۶ هزار دانش آموز شهید را گرامی می‌داریم و قطعا هیچ گاه رشادت‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس به فراموشی سپرده نخواهد شد.

مدیرکل آموزش ‌و ‌پرورش استان خوزستان با بیان اینکه فرزندان ما بزرگترین سرمایه‌های امروز هستند تصریح کرد: باید دانش‌آموزان ارزش‌ها و آرمان‌های دیروز شهدا را بشناسند و تابع آنها باشند.

تقی‌زاده با اشاره به نقش اساسی و ارزشمند آموزش و پرورش در ایجاد تغییرات و تحولات مثبت خاطرنشان کرد: باید آموزش دیدن و حرکت به سمت توسعه اولویت اساسی برای تربیت فرزندان ما باشد.

وی کتابچه زندگی اجتماعی را بر دو فصل خواند و عنوان کرد: فصل اول این کتاب باید بر اساس فهم، درک، معرفت و شناخت باشد که مهم‌ترین فصل آن است.

تقی‌زاده با بیان اینکه آگاه شدن و درست آموختن این فصل منجر به عدم مشکل در فصل‌های دیگر خواهد بود ادامه داد: باید در همان ابتدا دانش‌آموزان با ارزش‌ها آشنا شوند.

مدیرکل آموزش ‌و ‌پرورش استان خوزستان با اشاره به اهمیت پیش دبستانی در شاخص‌های جهانی گفت: از اینکه دوره پیش‌دبستانی برای یادگیری سواد و الفبا اجباری شده باشد نیست، تعامل و ارتباط فرزندان و خانواده با مدرسه از اصول مهم آن است.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه آموزش و پرورش موفق در گرو درگیری ذهن خانواده ها و مسؤولان به امر تعلیم و تربیت است بیان کرد: انتظار می‌رود مدرسه در بین مسؤولان استانی به اولویت برنامه‌های اجرایی تبدیل شود.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت یک منطقه و کشور اظهار کرد: با این وجود استان خوزستان به ۱۰هزار معلم نیازمند است و انتظار می‌رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قرار دادن ردیف بودجه ای برای این امر در جهت رفع مشکلات با ما همکاری داشته باشند تا با رفع این نیازها توسعه و پیشرفت بیشتری صورت گیرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.